افزایش 6 درصدی پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور فارس

پیام‌نور فارس، پذیرای دانشجویان خارجی است

شیراز (پانا) - رئیس دانشگاه پیام نور فارس، با اشاره به افزایش 6 درصدی پذیرش دانشجو در این دانشگاه نسبت به سال گذشته از ایجاد بیش از ٥٠ رشته در سطح کارشناسی ارشد در فارس خبر داد و افزود: مقدمات اولیه این مهم در شورای گسترش در حال انجام است و علاوه بر این از سال آینده مرکز شیراز این دانشگاه پذیرای دانشجویان خارجی در رشته ادبیات فارسی است.

کد مطلب: ۱۳۴۵۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 6 درصدی پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور فارس

محسن جاجرمی‌زاده در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، افزود: پذیرش دانشجوی خارجی در رشته ادبیات فارسی در مرکز شیراز از سال آینده انجام می‌شود و شیراز، تهران و قم تنها مراکزی هستند که در دانشگاه پیام نور موفق به دریافت این مجوز شده‌اند.

وی دانشگاه پیام نور را نمونه بارزی از الگوی موفق در عرصه آموزش عالی کشور در راستای آرمان‌های انقلاب در سال ٦٧ معرفی کرد و گفت: دانشگاه پیام نور در دهه 70 زمانی که مشکلات و محدودیت2های بسیار بود با یک میلیون و ١٠٠ هزار دانشجو که برابر با تعداد دانشجویان وزارت علوم بود، پاسخگوی نیاز جامعه بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در سراسر کشور حتی در محروم ترین مناطق زمینه تحصیل در سطوح مختلف آموزش عالی را برای جوانان فراهم کرده است، افزود: پیام‌نور، جهاد سازندگی دهه اول انقلاب در عرصه آموزش عالی است.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس، همچنین با بیان اینکه اگر دانشگاه پیام نور نبود بسیاری از جوانان ایران امکان دسترسی به تحصیلات دانشگاهی را نداشتند، افزود: دانشگاه پیام نور یک پدافند غیرعامل متناسب با شرایط فرهنگی، بومی و قبیله‌ای در کشور به شمار می‌رود و بسیاری از نا به سامانی‌ها را کاهش داده است.

وی تعداد کل فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در فارس را بیش از ۱۰۰ هزار نفر اعلام و با اشاره به وجود ٣٩ مرکز و واحد دانشگاهی پیام نور با ٣٠ هزار دانشجو در استان، گفت: ١١ واحد دانشگاه پیام نور فارس به دلیل کمبود دانشجو به حالت راکد درآمده‌اند که کمتر از ٢٥٠ دانشجو دارند اما کلاس‌های آنها به شکل استانی در حال انجام است.

جاجرمی‌زاده ادامه داد: جذب دانشجو در دانشگاه پیام نور بالاست و کیفیت آموزشی هم در این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های شهریه بگیر بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ٢٠٠ عضو هیئت علمی در این دانشگاه به ویژه در حوزه علوم پایه و علوم انسانی مشغول به فعالیت هستند؛ از ایجاد بیش از ٥٠ رشته در سطح کارشناسی ارشد در فارس خبر داد و افزود: مقدمات اولیه این مهم در شورای گسترش در حال انجام است و توسعه بین رشته‌ای با نگاه مهارت آفرینی را نیز در دستور کار داریم.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس با اشاره به سه الگوی آموزشی در کشور، گفت: نخستین الگوی آموزش عالی، رایگان و دولتی است که از هزینه‌های بالا جلوگیری می‌کند.دانشگاه‌های غیرانتفاعی الگوی دوم و الگوی سوم هم دانشگاه پیام نور است که با کمترین هزینه در محروم ترین نقاط هم در حال ارائه خدمات آموزشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار