در گفت‌وگو با پانا:

ابوالفضل پورعرب: باید نگاه جدی به جوانان و فیلم‌اولی‌ها داشته باشیم

فارابی نهاد حامی فیلمسازان جوان است/سخت‌گیری نسبت به کیفیت آثار را بیشتر کنیم

تهران (پانا) - ابوالفضل پورعرب بازیگر شناخته‌شده سینمای ایران با اشاره به حضور جوانان در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر می گوید اگر گاهی سخت‌گیری‌ها بیشتر باشد، کیفیت فیلم‌ها بهتر هم می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۵۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ابوالفضل پورعرب: باید نگاه جدی به جوانان و فیلم‌اولی‌ها داشته باشیم

ابوالفضل پورعرب بازیگر پیشکسوت سینمای ایران که برای دیدن فیلم سینمایی «شماره 10» به کارگردانی حمید زرگر نژاد در بنیاد سینمایی فارابی حاضر شده بود در گفت‌وگو با پانا با اشاره به حضور جوانان در سینمای ایران گفت: «اگر گاهی سخت‌گیری‌ها بیشتر باشد، کیفیت فیلم‌ها بهتر هم می‌شود. به نظرم باید در سینمای ایران همیشه فیلمنامه‌ها در اولویت قرار داشته باشند و دقت بیشتری درباره‌شان صورت بگیرد تا بهترین کیفیت فیلم‌ها را شاهد باشیم خوشبختانه این روزها شاهد حمایت بسیار خوب فارابی از جوانان هستیم که اتفاق خوش‌یمنی است.»

وی درباره نگاهش به آثار جشنواره امسال اظهار کرد: «من فرقی بین فیلم‌ها نمی‌گذارم و به نظرم همه آثار فاخر هستند از این نظر که این فیلم‌ها، سینما هستند اما باید سخت‌گیری کنیم و نگاه جدی به فیلم‌اولی ها داشته باشیم. برای مثال نگوییم فلان فیلم، کارگردانش فیلم اولی است پس نگاه دیگری به اثرش داشته باشیم، باید سخت‌گیری را برای همه فیلم‌ها داشته باشیم.»

پورعرب ادامه داد: «اینکه به تنوع اقلیم در ساخت فیلم‌های فارابی توجه شده، نکته خوبی است، اما باید تجربه کنیم که فیلم‌ها در کدام لوکیشن فروش بهتری می‌توانند داشته باشند.»

وی خاطرنشان کرد: تعداد فیلم‌های حاضر در جشنواره مهم نیست، بلکه کیفیت مهم است.»

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تا 22 بهمن 1401 در حال برگزاری است. بنیاد سینمایی فارابی با 9 فیلم در این رویداد حضور دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار