منصورعلی زارعی:

حوزه کشاورزی استان مازندران در مخاطره جدی است

احداث سد فینسک خسارات فراوانی به حوزه آب آشامیدنی و کشاورزی استان مازندران وارد کرده است

ساری (پانا) - نماینده مردم ساری و میاندورود با بیان اینکه حوزه کشاورزی استان مازندران در مخاطره جدی است، گفت احداث سد فینسک خسارات فراوانی به حوزه آب آشامیدنی و کشاورزی استان وارد کرده است.

کد مطلب: ۱۳۴۴۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
حوزه کشاورزی استان مازندران در مخاطره جدی است

منصورعلی زارعی نماینده مردم شریف شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی، با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی ها و اروپایی ها به دقت گوش کنید؛ تا بحال هر اقدامی که برای براندازی نظام جمهوری اسلامی انجام داده اید، سرتان به سنگ خورد و جهان اسلام و فرزندان انقلابی حضرت روح الله (ره) در سراسر جهان در فلسطین و یمن و لبنان، آرامش شما را گرفتند. ما با ملت بزرگ ایران با احترام برخورد کنید.رفتار خود را با ملت ایران تغییر دهید. هرکدام از سیاستمداران شما که توسط ملت ایران تحریم شوند حتما مانند سلمان رشدی زندگی نباتی خواهند داشت.هر مقامی از شما که زندگی مخفی انتخاب کند در امان نخواهد بود. همچنان منتظر انتقام سخت ملت بزرگ ایران از ترامپ، قاتل سردار سلیمانی باشید.

منصورعلی زارعی ادامه داد: مهمترین وظیفه دولت انقلابی سیاست گذاری درست در تمام امورات کشور است. کارآمدی، ارتقای سطح عدالت، ساماندهی کارکنان دولت، تغییر وضعیت معیشت، تبدیل سرمایه غیر مولد به مولد، نظارت بر تمام اجزای دولت جز سیاست های راهبردی دولت سیزدهم بوده است. چرا دولت در اجرای این راه به کندی پیش می رود؟ مردم به دولت سیزدهم اعتماد و به آینده امید دارند. چرا دولت احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان را بر اساس 90 درصد حقوق کارکنان اجرا نمی کند؟ بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی خدمات ارزنده ای را در تثیبت انقلاب اسلامی داشته اند و در پیروزی انقلاب نقش بی بدیل داشتند البته مجلس شورای اسلامی باید به وظیفه نظارتی خود عمل کند.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران خطاب به رییس جمهور افزود: حوزه کشاورزی مازندران دریابید. یک میلیون تن برنج، سه میلیون تن مرکبات، بیش از 25 درصد تولید مرغ و ماهی کشور اختصاص به استان مازندران دارد. اما دارای مشکلات جدی است. تولیدکنندگان محصولات کشاورزی از دولت گلایه دارند. باتوجه به تورم سال های اخیر و رشد هزینه های تولید در کشور، برنج کاران پر محصول ما با حداقل 20 درصد کاهش قیمت و مرکبات با 30 درصد کاهش قیمت و تولید کنندگان طیور با 30 درصد کاهش قیمت مواجه هستند و هزینه تولید برای کشاورزان قابل احصا نمی باشد.

نماینده مردم شریف شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال 1399 مرکبات کیلویی 9 هزار تومان، درسال 1400 نزدیک به 6 تا 7 هزار تومان و در سال جاری 4 هزار تومان روند کاهشی داشته است. شما قضاوت کنید که چه پاسخی برای کشاورزان دارید. حتی به تعهدات خود در زمینه خرید تضمینی کشت قراردادی، سیاست های صادرات و واردات درست عمل نکرده اید. تولیدکنندگان با مشقت فراوان و با عدم تنظیم سیاست های بازار در مشکلات فراوان هستند.

منصورعلی زارعی گفت: امروز بیش از یک میلیون و 300 هزار تن برنج وارداتی در کشور که قیمت آن کتر از تولید کشاورزان در مازندران است، وجود دارد. دولت سیاست های تعرفه ای خود را در واردات اعمال نکرده است. پیش بینی کرده است که در سال آینده، کاهش تولید محصولات کشاورزی را خواهیم داشت و این موضوع با ابلاغ سیاست های کلان مقام معظم رهبری در برنامه هفتم مغایرت دارد که ایشان دستور فرمودند که در طی برنامه 90 درصد نیازمندی های غذایی باید در داخل تولید شود.دولت موظف است براساس قانون در شورای قیمت گذاری خسارت تولیدکنندگان را جبران کند.

زارعی با اشاره به وضعیت آب در مازندران افزود: دولت های گذشته در انتقال بین حوزه ای آب کارشناسی عمل نکرده اند. خسارت جبران ناپذیری به بخش کشاورزی حتی شرب مازندران وارد کرده است. پیشنهاد احداث سد فینسک بر روی سرشاخه اصلی سد شهید رجایی امروز در فصل بارش کمتر از یک ششم ذخیره آب دارد و براساس دستور متولیان امر در وزارت جهاد کشاورزی به برنج کاران ابلاغ گردیده که هزاران هکتار از اراضی برنجکاری خود را زیر کشت نبرند. پس احداث این سد چه توجیهی دارد. امروز حتی آب شرب مردم شهرستان های ساری و میاندورود تحت آسیب جدی است.

زارعی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست اظهار داشت: ده ها هزار میلیارد به حوزه کشاورزی و آب شرب و محیط زیست منطقه آسیب وارد شده است. تابحال به مدت 3 سال از طریق مجمع نمایندگان و مردم استان پیگیر این موضوع هستیم و نتیجه ای حاصل نشده است. اگر مشکل حل نشود مردم مرکز استان با صد هزار امضا بر علیه وزیر نیرو به محکمه شکایت خواهد برد.

نماینده حوزه ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور خاطرنشان کرد: از وزیر شما اقدامی ندیدیم . در سفر آینده شما به استان مازندران فکری به حال مردم ساری و میاندورود کنید. از طرفی به وضعیت محیط زیست مازندران نیز توجهی کنید چرا که محیط زیست این استان در مخاطره قرار گرفته است. تالاب میانکاله به مساحت 65 هزار هکتار در حال نابودی است.15 هزار هکتار از مساحت این تالاب تخریب گردیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار