منصورعلی زارعی:

در بازار همسایه وضعیت مناسبی به لحاظ فروش مرکبات نداریم

ساری (پانا) - منصورعلی زارعی، عضو کمیسیون آب و کشاورزی در مجلس شورای اسلامی، با گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار کرد سه میلیون تن تولید مرکبات استان است اما در بازار داخلی و بازار همسایه وضعیت مناسبی وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۳۴۶۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
در بازار همسایه وضعیت مناسبی به لحاظ فروش مرکبات نداریم

زارعی گفت: بنده در دولت نهم فرماندار ساری بودم اولین جلسات مربوط به میدان میوه و تره‌بار ساری را گذاشتیم و از آن زمان چهارده سال می گذرد.

بازار برای تولید کننده بسیار تعیین کننده است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: ما در استان مازندران سه میلیون تن مرکبات تولید می‌کنیم که یک میلیون تن مصرف داخلی است و دو میلیون تن را صادر می کنیم.

دولت وظیفه جلوگیری از صادرات را ندارد

زارعی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: باید ضریب بهره وری را بالا ببریم و دولت باید تمام تلاش خود را برای تولید بیشتر انجام داده و بر اساس قانون، دولت وظیفه جلوگیری از صادرات را ندارد.

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت می تواند تعرفه های بازار را داشته باشد ولی وظیفه ای ندارد.

منصورعلی زارعی افزود: اوضاع بازار در عرصه جهانی بسیار متفاوت شده و از سنتی به پیشرفته با تکنولوژی تبدیل شده است.

مازندران ۳۰ درصد مرغ و ماهی کشور را تامین می کند

نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما باید تعیین کننده قیمت مرغ و ماهی کشور باشیم بدلیل اینکه ۳۰ درصد در مازندران تامین می شود.

۱ میلیون تن برنج کشور در مازندران تولید می شود

منصورعلی زارعی افزود: یک میلیون تن برنج کشور را ما در استان مازندران تولید می‌کنیم و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری باید ضریب بهره وری را بالا ببریم.

زارعی گفت: در طی سیاست های کلی برنامه هفتم باید ۹۰ درصد نیاز های محصولات غذایی را در کشور تولید کنیم.

دانش آموز خبرنگار پانا: امیرعلی عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار