مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد:

لزوم تربیت بالینی دانش‌آموزان

توجه معلمان به درس آمادگی دفاعی از اهمیت بالایی برخوردار است

تبریز(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که توجه معلمان به درس آمادگی دفاعی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که دانش‌آموزان اشراف معلم را می‌سنجند ، بر لزوم تربیت بالینی دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تربیت بالینی دانش‌آموزان

حجت الاسلام و المسلمین علی پور رادی در جلسه کمیته استانی هماهنگی و نظارت درس آمادگی دفاعی ضمن تبریک ایام دهه فجر و همچنین تسلیت ارتحال شهادت گونه حضرت زینب کبری (س) گفت: امسال برنامه های پربار و پرمحتوایی که برای دهه فجر در آموزش و پرورش در نظر گرفته شده، مراسمی مردمی با حضور دانش آموزان بود.

وی افزود:اگر امام حسین(ع) در کربلا انجام وظیفه کرده وبه شهادت رسیده است تمامی اعمالش برای اجرای قوانین اسلام ناب بود. دشمن هدفش از بین بردن امام حسین (ع) و اسلام بود، ولی در این بین حضرت زینب(س) وظیفه تبیین اسلام را داشت و اگر او از زوایای مختلف این موضوع را تبیین نمی کرد کربلا در کربلا باقی می ماند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: نسل جدید از حجم بزرگ پیشرفت ها در عرصه های مختلف بایدآگاه شوند. بعد از جهاد و شهادت شهیدان انقلاب اسلامی وظیفه تبیین این موضوعات برای دانش آموزان با ماست. قطعا هر قدمی که در این راه برداریم تاثیر گذار است. تربیت بالینی در دانش آموزان باید صورت گیرد.

پوررادی در ادامه گفت: هزینه برای راهیان نور، درس آمادگی دفاعی و برنامه های مشابه سرمایه گذاری است و بازدید ها و اردوها لازم است به طرف برنامه های تبیینی جذاب و بروز سوق داده شوند.

وی با بیان اینکه تدریس درس آمادگی دفاعی به صورت تئوری و عملی انجام می شود اما بخش عملی آن در ذهن ماندگار تر و کارساز تر است، افزود: توجه ویژه معلمان به این درس از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که دانش آموزان علاقه و اشراف معلم را می سنجند و این امر بسیار تاثیرگذار می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: حتما معلمان در آمادگی دفاعی آموزش لازم را ببینند و سرگروه های درسی نظارت و ارزیابی دقیقی در این زمینه داشته باشند.

در ادامه جلسه سرهنگ کاظم قلعه معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا نیز گفت: بر اساس تاکید سند تحول بنیادین همکاری نهادهای مرتبط فرهنگی مخصوصا در اهداف عملیاتی و در راستای سیاست های کلان نظام بستر تربیت دانش آموز در تراز جمهوری اسلامی را فراهم می کند.

وی به شیوه نامه اجرایی درس آمادگی دفاعی اشاره کرده و افزود: در شرح وظایف 9گانه این شیوه نامه می توان از رشته های مرتبط با این درس در امر آموزش را با شناسایی، ارزیابی و توانمندسازی معلمان بکارگیری کرد.

سرهنگ آقائی معاون آموزشی و تربیتی سپاه عاشورا در ادامه جلسه بر هم پوشانی دوره های بسیج و درس عملی آمادگی دفاعی تاکید کرد و گفت: این اقدام باعث افزایش کیفیت آموزش ها شده و باعش می شود دانش آموزان با مهارت کافی تربیت شوند.

سرهنگ حسن امینی رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان نیز در این جلسه نیاز سنجی مربیان برای مدارس دولتی و غیردولتی را خواستار شده و افزود: در راستای ارتقا سطح دبیران آمادگی دفاعی و جبران کمبود معلم این مهم پیشنهاد می شود.

مصطفی نجفقلی زاده سرایی رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان نیز گفت: درس آمادگی دفاعی بهترین ابزار برای بصیرت افزایی و‌ تربیت فردی توانمند در مقابل بحران ها و شرایط سخت است و بدون تردید بروزرسانی درس اهمیت بالا دارد.

لازم به ذکر است که هدف از تشکیل این جلسه کیفیت بخشی به فرآیند آموزش درس آمادگی دفاعی از طریق هماهنگی و وحدت رویه در برنامه ریزی و سامان دهی جهت تحول و ارتقا آموزش دفاعی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار