مدیرکل آموزش و پرورش استان در سخنان پیش از خطبه نمازجمعه تبریز:

ترویج سواد و علم‌آموزی مشارکت تمامی ارگان‌ها، نهادها و آحاد مردم را می‌طلبد

تبریز(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی درسخنان پیش از خطبه نمازجمعه این هفته تبریز بمناسبت هفته سوادآموزی خواهان مشارکت تمامی ارگان‌ها، نهاد‌ها و آحاد مردم در ترویج سواد، آموزش و علم‌آموزی شد.

کد مطلب: ۱۳۳۳۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
ترویج سواد و علم‌آموزی مشارکت تمامی ارگان‌ها، نهادها و آحاد مردم را می‌طلبد

حجت الاسلام و المسلمین علی پوررادی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه تبریز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین با اشاره به هفته سوادآموزی، از امام جمعه محبوب تبریز و استاندار تلاشگر و سخت کوش به جهت حمایت های بی شائبه ای که از دستگاه تعلیم و تربیت دارند، قدردانی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: با توجه به اینکه در ایام فاطمیه قرار گرفته ایم اگر زندگی این بانوی بزرگوار را در نظر بگیریم در سه محور می توان یادآور شد: حضرت زهرای مرضیه(س) در خاندان نبوت متولد شد و در خاندان امامت ادامه زندگی دادند و فرزندان باکفایت و با فضیلت که برای تمام عالم الگو می باشند تربیت کرده اند که راه صحیح جهاد و شهادت را برای ما آشکار می کنند و وظایف را در برابر دشمن مشخص می کنند.

وی اضافه کرد: حضرت زینب کبری(س) بعد از قضایای عاشورا وظیفه ای که در تبیین علت وقوع واقعه کربلا و حفظ خون شهدا انجام داده اند، وظیفه ما را در حال فعلی نسبت به جهاد تبیین دقیقا مشخص می کند .

پوررادی افزود: حضرت فاطمه صدیقه (س) بعنوان شهید ولایت است و حد و حدود وظایف در ولایت را مشخص کرده اند.

حجت الاسلام پوررادی در ادامه به هفته نهضت سوادآموزی اشاره کرد و گفت: این نهضت یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است و سال ۵۸ در ۷دی دستور تشکیل این نهضت داده شد تا بی سوادی ریشه کن شود و جهاد مدرسه سازی و آموزش گسترش یافت و و با سکانداری حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای قرائتی پیشرفت های بسیاری در شاخص های باسوادی در کشور حاصل شد.

وی در گزارشی افزود: درصد باسوادی استان آذربایجان شرقی در آخرین سرشماری قبل انقلاب ۳۶.۵ بود که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۹۶.۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان در ادامه اظهار داشت : در ابتدای انقلاب ۲۱درصد بانوان استان باسواد بودند که در آخرین سرشماری این میزان به ۹۴درصد افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: رسانه های معاند که در پی نشان دادن تضییع حقوق زنان هستند باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران برای باسوادی بانوان بها و ارزش زیادی می دهد.

وی در ادامه به لزوم مساعدت ائمه جمعه و جماعت ، فرمانداران ، بخشداران و صدا و سیما در جهت تبلیغ و ترویج فعالیت های سوادآموزی تاکید کرده و خواستار مشارکت بیش از پیش و تدوین برنامه لازم برای احصاء مشخصات اسمی بی سوادان به تفکیک شهرستان و منطقه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تشکیل مستمر جلسات شوراهای پشتیبانی سوادآموزی در ناحیه و منطقه ، مشارکت و همکاری شوراهای اسلامی به ویژه در روستاها برای شناسایی و معرفی بی سوادان را یادآور شد.

پوررادی در بخش پایانی سخنرانی به تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام اشاره کرد و گفت: در این بین دو دانش آموز شهید گمنام را داشته ایم و در نواحی پنجگانه تبریز و شهرستان مرند این دو شهید گمنام مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفته اند و مراسم معنوی برگزار شد و این موضوع اثر بی نظیر و زیبایی داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار