زارع در گفت‌وگو با پانا خبر داد:

اختصاص بیش از 11 درصد کل بودجه به آموزش و پرورش

سهم آموزش و پرورش در درآمدهایی که شناسایی می‌شود مانند سهم قیر در نظر گرفته خواهد شد/ در بودجه ۱۴۰۲ حتما روی اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان، شیر مدارس، نوسازی مدارس و تجهیزات تاکید داریم

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه بیش از 11 درصد کل بودجه به آموزش و پرورش تخصیص داده شده است، گفت در برخی درآمدهایی که شناسایی می‌شود به عنوان مثال سهم قیر، سهم آموزش و پرورش در نظر گرفته می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۴۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص بیش از 11 درصد کل بودجه به آموزش و پرورش

رحیم زارع در گفت‌وگو با پانا درباره بودجه وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: «ردیف‌های اصلی بودجه آموزش و پرورش بیش از 206 هزار میلیارد تومان است و در ردیف‌های متفرقه نیز 30 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. 3500 میلیارد تومان نیز بودجه درآمد اختصاصی است به عبارت دیگر قریب به 240 هزار میلیارد تومان ردیف‌های اصلی و ردیف‌های متفرقه است.»

وی با بیان اینکه بیش از 11 درصد کل بودجه برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، افزود: «در سایر کشورهای دنیا نیز 10 درصد بودجه عمومی هر کشوری به آموزش و پرورش تخصیص داده می‌شود.»

زارع ضمن اشاره به پیشنهاد‌ات نمایندگان در زمینه تصویب لایحه بودجه نیز گفت: «در برخی درآمدهایی که شناسایی می‌شود به عنوان مثال سهم قیر، سهم آموزش و پرورش در نظر گرفته می‌شود. در مجموع بیشتر روی رتبه‌بندی تاکید داریم که دولت به صورت صد درصدی مصوبه رتبه‌بندی را در سال آینده اجرایی کند.»

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه خاطرنشان کرد: «در مجموع بودجه آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است. ممکن است برخی ردیف‌ها حذف شده باشد اما سهمیه‌ها وجود دارد. شیر مدارس سال گذشته در هدفمندی آورده شد و امسال حتما روی شیر مدارس، نوسازی مدارس و تجهیزات تاکید داریم و این موضوعات را در نظر خواهیم گرفت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار