رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد:

آموزش ۹۳۰۰ دانش‌آموز استثنایی در طرح جبران و تثبیت یادگیری

تهران (پانا) – رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری در تابستان سال جاری از بهره‌مندی ۹۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان واجد شرایط از طرح مذکور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش 9300 دانش‌آموز استثنایی در طرح جبران و تثبیت یادگیری

حمید طریفی حسینی در گفت‌وگو با پانا در خصوص تمهیدات سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای جبران عقب‌ماندگی آموزش دانش‌آموزان استثنایی در پی تعطیلات مکرر مدارس گفت: «اقدامی که وزارت آموزش و پرورش برای جبران عقب‌مادنگی تحصیلی دوران کرونا انجام داده بود این بود که مقرر شد ابلاغ اعتباری از سوی ستاد ملی کرونا در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد.»

وی با بیان اینکه هنوز هم از طرف سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبار نشده است، اظهار کرد: «اما علی‌رغم تامین بودجه در طول تابستان طرح جبران و تثبیت یادگیری اجرا شد که ۹۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان واجد شرایط که نمرات درسی آن‌ها به خصوص در دروس ریاضی، علوم و فارسی پایین بود در پایگاه‌هایی که تعیین شده بود، حضور پیدا کردند.»

طریفی حسینی خاطرنشان کرد: «همکاران در تابستان، آموزش‌های لازم را به این دانش‌آموزان ارائه کردند و در ادامه هم در پی تعطیلات اخیر که به دلیل‌آلودگی و همچنین برودت هوا و صرفه‌جویی در مصرف گاز وجود داشت به همکاران سپردیم که برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند تا بتوانند آموزش‌های جبرانی برای دانش‌آموزان داشته باشند.»

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه در خصوص جبران عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی، تابع تصمیمات، قوانین و چهارچوبی هستیم که وزارتخانه می‌خواده اتخاذ کند، گفت: «این تصمیم را وزارت آموزش و پرورش می‌گیرد که دانش‌آموزان برای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی در روزهای دیگر یا بعدازظهرها بیایند یا آموزش‌هایی را به صورت مجازی دریافت کنند.»

وی ابراز کرد: «بخش عمده آموزش‌هایی که دانش‌آموزان استثنایی دریافت می‌کنند، آموزش‌های مهارتی و کاربردی بوده و نحوه تدریس برای این دانش‌آموزان با روش‌های عینی و مجسم است یعنی با اشیای واقعی کار می‌کنند و سطح تفکر انتزاعی بچه‌های استثنایی خیلی شبیه دانش‌آموزان عادی نیست.»

طریفی حسینی تاکید کرد: «آموزش حضوری برای دانش‌آموزان استثنایی قطعا موثرتر از آموزش مجازی است و شرایط حضور این دانش‌آموزان را تحت هر شرایطی باید فراهم کنیم.»

وی افزود: «از طرف دیگر ویژگی‌های جسمانی دانش‌آموزان استثنایی هم ایجاب می‌کند که بحث سلامت آن‌ها را جدی‌تر بگیریم چون حساسیت‌هایی دارند و شرایط‌شان مقداری متفاوت است و آسیب‌پذیرتر از دانش‌آموزان عادی هستند.»

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: «به همین دلیل تنها کاری که در دوران شیوع ویروس کرونا می‌توانستیم انجام دهیم این بود که ابزارهای موجود را مقداری مناسب‌سازی کنیم و همکاران نیز وقت و حوصله بیشتری برای این بچه‌ها بگذارند و خانواده‌ها هم وقت بیشتری بگذارند و مقداری از مشکلات را بتوانند جبران کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار