رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد:
آموزش ۹۳۰۰ دانشآموز استثنایی در طرح جبران و تثبیت یادگیری
تهران (پانا) – رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری در تابستان سال جاری از بهرهمندی ۹۳۰۰ نفر از دانشآموزان واجد شرایط از طرح مذکور خبر داد.
حمید طریفی حسینی در گفتوگو با پانا در خصوص تمهیدات سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای جبران عقبماندگی آموزش دانشآموزان استثنایی در پی تعطیلات مکرر مدارس گفت: «اقدامی که وزارت آموزش و پرورش برای جبران عقبمادنگی تحصیلی دوران کرونا انجام داده بود این بود که مقرر شد ابلاغ اعتباری از سوی ستاد ملی کرونا در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد.»
وی با بیان اینکه هنوز هم از طرف سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبار نشده است، اظهار کرد: «اما علیرغم تامین بودجه در طول تابستان طرح جبران و تثبیت یادگیری اجرا شد که ۹۳۰۰ نفر از دانشآموزان واجد شرایط که نمرات درسی آنها به خصوص در دروس ریاضی، علوم و فارسی پایین بود در پایگاههایی که تعیین شده بود، حضور پیدا کردند.»
طریفی حسینی خاطرنشان کرد: «همکاران در تابستان، آموزشهای لازم را به این دانشآموزان ارائه کردند و در ادامه هم در پی تعطیلات اخیر که به دلیلآلودگی و همچنین برودت هوا و صرفهجویی در مصرف گاز وجود داشت به همکاران سپردیم که برنامهریزی لازم را انجام دهند تا بتوانند آموزشهای جبرانی برای دانشآموزان داشته باشند.»
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه در خصوص جبران عقبماندگی تحصیلی دانشآموزان استثنایی، تابع تصمیمات، قوانین و چهارچوبی هستیم که وزارتخانه میخواده اتخاذ کند، گفت: «این تصمیم را وزارت آموزش و پرورش میگیرد که دانشآموزان برای جبران عقبماندگی تحصیلی در روزهای دیگر یا بعدازظهرها بیایند یا آموزشهایی را به صورت مجازی دریافت کنند.»
وی ابراز کرد: «بخش عمده آموزشهایی که دانشآموزان استثنایی دریافت میکنند، آموزشهای مهارتی و کاربردی بوده و نحوه تدریس برای این دانشآموزان با روشهای عینی و مجسم است یعنی با اشیای واقعی کار میکنند و سطح تفکر انتزاعی بچههای استثنایی خیلی شبیه دانشآموزان عادی نیست.»
طریفی حسینی تاکید کرد: «آموزش حضوری برای دانشآموزان استثنایی قطعا موثرتر از آموزش مجازی است و شرایط حضور این دانشآموزان را تحت هر شرایطی باید فراهم کنیم.»
وی افزود: «از طرف دیگر ویژگیهای جسمانی دانشآموزان استثنایی هم ایجاب میکند که بحث سلامت آنها را جدیتر بگیریم چون حساسیتهایی دارند و شرایطشان مقداری متفاوت است و آسیبپذیرتر از دانشآموزان عادی هستند.»
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: «به همین دلیل تنها کاری که در دوران شیوع ویروس کرونا میتوانستیم انجام دهیم این بود که ابزارهای موجود را مقداری مناسبسازی کنیم و همکاران نیز وقت و حوصله بیشتری برای این بچهها بگذارند و خانوادهها هم وقت بیشتری بگذارند و مقداری از مشکلات را بتوانند جبران کنند.»
ارسال دیدگاه