وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مراکز آموزشی خوی تاکید کرد:

تسریع اقدامات برای بازسازی و مرمت مدارس آسیب‌دیده خوی با استفاده از پتانسیل خیرین و دولت

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مراکز آموزشی خوی گفت اقدامات برای بازسازی و مرمت مدارس آسیب‌دیده خوی با استفاده از پتانسیل خیرین و دولت تسریع می‌یابد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
تسریع اقدامات برای بازسازی و مرمت مدارس آسیب‌دیده خوی با استفاده از پتانسیل خیرین و دولت

یوسف نوری در بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی گفت: از ۴۷۰ مدرسه خوی، تعدادی از مدارس آسیب جدی دیده‌اند، تعدادی نیاز به مقاوم‌سازی داشته و تعدادی نیز نیاز به ترمیم دارند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور خیرین و بخشی از نهادها و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور افزود: بخشی از این خسارت‌ها برطرف خواهد شد که باید با سرعت زیاد انجام شود.

نوری اظهار کرد: استانداری با همکاری خوب خود کارهای اساسی انجام داده و ما هم در وزارت آموزش و پرورش و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان، وزارت نفت و همچنین خیرین عزیز دست به دست هم می‌دهیم تا ان‌شاءالله کار بازسازی و مرمت مراکز آموزشی را هرچه سریع به اتمام برسانیم.

وی با تاکید بر این که نباید دانش‌آموزان در هیچ شرایطی از تحصیل دور بمانند، گفت: در جاهایی که کمپ و فضاهای اسکان برای مدارس در نظر گرفته شده، قسمتی را به عنوان کلاس انتخاب کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از معلمان و دانش‌آموزان درخواست داریم تنها به موارد اطلاع‌رسانی‌شده از طرف ستاد بحران توجه کنند تا در چنین شرایطی برای شهروندان استرسی ایجاد نشود.

رییس کمیسیون آموزش مجلس در این بازدید افزود: برای تامین بودجه منطقه زلزله‌زده و در ساخت ابنیه تخریب‌شده، مبلغ قابل توجهی در نظر خواهیم گرفت.

گفتنی است، وزیر آموزش و پرورش به همراه رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس و مدیران کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و غربی از فضاهای آموزشی مناطق زلزله‌زده خوی بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار