عضو کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد؛

کاهش اعتبارات بهداشت و درمان با تورم ۴۳ درصدی

تهران (پانا)- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از کاهش ردیف بودجه حوزه بهداشت و درمان با توجه به تورم ۴۳ درصدی، به شدت انتقاد کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
کاهش اعتبارات بهداشت و درمان با تورم ۴۳ درصدی

به گزارش خانه ملت،فاطمه محمدبیگی، با بیان اینکه ۶۰ درصد از قانون جوانی جمعیت مربوط به حوزه بهداشت و درمان است، اظهار کرد: پوشش ۹۰ درصدی درمان ناباروری، هزینه رایگان زایمان طبیعی، سلامت کودک و مادر و…، از جمله مواردی بود که به صورت جزئی در قانون حمایت از خانواده و جوانی دیده شده، اما متأسفانه به مرحله کامل عملیاتی شدن نرسیده است. به فرض مثال در پوشش ۹۰ درصدی درمان ناباروری که بسیاری از مراجعه کنندگان برای دریافت خدمات درمانی به مراکز خصوصی مراجعه می‌کنند؛ به بیانی مراکز دولتی یا توانایی ارائه خدمات را ندارند و یا از ارائه خدمات به متقاضیان امتناع می‌کنند.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه با کدام برنامه و چشم اندازی اقدام به حل بحران جمعیتی کشور خواهد داشت که امروز دست به کاهش اعتبارات قانون جوانی جمعیت زده است. چرا امروز این سازمان با کاهش اعتبارات قانون جوانی جمعیت پیشقدم شده برای سالمندی ایران. رشد جمعیت تنها مسئله اجتماعی و فرهنگی نیست بخش بسیاری از قانون مذکور به جایگاه سلامت کودک، مادر و درمان ناباروری باز می‌گردد. نادیده گرفتن اعتبارات بودجه‌ای مورد نیاز قانون جوانی جمعیت بی‌مهری به قانون مصوب مجلس است که بسیاری از افراد جامعه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

محمدبیگی با اشاره به رشد تورم در جامعه، یادآور شد: بر اساس کدام منطق و سیاست باید تورم ۴۳ درصدی را تحمل کنیم و شاهد کاهش ردیف اعتبارات سایر حوزه‌ها به خصوص در حوزه بهداشت و درمان باشیم، حتی با احتساب ۴۳ درصد افزایش بودجه برای اجرای این قانون، تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم.

وی با اشاره به کمبود ماما در کشور، گفت: امروز حدود ۱۲ هزار کمبود پزشک متخصص زنان در کشور داریم، حدود ۸ هزار از این تعداد پزشکان مربوط به اتاق زایمان هستند، چرا دولت نسبت به نیاز اساسی حوزه بهداشت و درمان هیچ اقدامی انجام نداده است، اگر قانونی در مجلس تصویب می‌شود برای عملیاتی شدن آن نیازمند حمایت تمام قد دولت هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار