نگاهی به فیلم‌های چهارمین روز جشنواره فجر؛

حاشیه‌هایی از جنس «چرا گریه نمی‌کنی؟» و «بچه زرنگ» به ملت کشیده می‌شود؟

تهران (پانا) - در روز چهارم چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه شاهد اکران فیلم‌های «چرا گریه نمی‌کنی؟»، «بچه زرنگ» و «هوک» خواهیم بود.

کد مطلب: ۱۳۴۳۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
حاشیه‌هایی از جنس «چرا گریه نمی‌کنی؟» و «بچه زرنگ» به ملت کشیده می‌شود؟

روز چهارم جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه در حالی آغاز به کار می‌کند که فیلم سینمایی «چرا گریه نمی‌کنی؟» علیرضا معتمدی که حاشیه‌های بسیاری داشت، در سانس اول اکران خواهد شد. پیش از این، بازیگران و کارگردان این فیلم موضع‌گیری اعتراضی نسبت به حضور در جشنواره فجر را داشتند که سیدرضا محقق تهیه کننده این فیلم نسبت به این موضع‌گیری اعتراضی واکنشی تند داشت و گفت که حتی شده به تنهایی در نشست خبری و اکران این فیلم در جشنواره شرکت می‌کند. وی ضمن انتقاد شدید از بازیگران این فیلم که بیانیه تحریم جشنواره فجر را امضا کرده‌اند گفت: شما آبروی آزادی را برده‌اید!


وی همچنین در گفت‌وگویی با مهر بیان کرده بود: «همواره کارگردان و بازیگران یک فیلم در اختیار تهیه‌کننده هستند و این تهیه‌کننده است که برای یک فیلم تصمیم می‌گیرد. بازیگر در فیلم بازی‌اش را کرده و حق و حقوقش را هم گرفته است. این بازیگران چرا شبکه نمایش خانگی را که ماهیانه دو سه میلیارد از آن درآمد دارند را تحریم نمی‌کنند؟ آیا شبکه نمایش خانگی جزو سینما نیست؟ چرا فیلم‌های خودشان را تحریم نمی‌کنند؟ اگر قرار بر انصاف است باید این‌ها را جواب بدهند. من فیلمی ساخته‌ام که برایش زحمت کشیده‌ام و کسی حق ندارد به من بگوید که اجازه دارم کارم را به جشنواره بدهم یا ندهم! همه عوامل این فیلم تا ریال آخر دستمزدهایشان را گرفته‌اند، کجا با رفاقت پای این کار آمده‌اید؟ من به‌هیچ عنوان نمی‌خواهم جشنواره فجر را تحریم کنم، چرا باید شما به من زور بگویید؟ این چه مدل دموکراسی است که شما از آن دم می‌زنید؟ مگر شعار آزادی نمی‌دهید؟ شما آبروی آزادی را هم برده‌اید!»

محقق همچنین در این گفت‌وگو گفته بود: «درباره قرارداد بازیگران تحریم‌کننده این فیلم گفت: اکثر این بازیگران دستمزدشان را به‌صورت جلسه‌ای می‌گرفتند. دو نفر از همین امضاءکنندگان در حد چند پلان در فیلم حضور دارند، تو دیگر اظهارنظر نکن! بازیگری که برای ۵ جلسه نقش‌آفرینی ۴۰۰ میلیون تومان دستمزد گرفته‌ای، چگونه دم از مردم می‌زنی؟ شما دل‌تان برای مردم می‌سوزد؟ برای این مردم چه کرده‌اید؟ این اظهارنظرها با حقیقت فاصله دارد. تا کی قرار است ما دورو باشیم؟ تا کی می‌خواهیم مردم را سکو و پله‌ای برای پیشرفت خودمان کنیم و ابزار قرار دهیم تا کی ریاکاری کنیم؟»

این در حالی است که این فیلم در سانس اول جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه ساعت 13 روی پرده می‌رود.

باران کوثری، هانیه توسلی، فرشته حسینی، مانی حقیقی، علی مصفا، لیندا کیانی، نهال دشتی و امیرحسین فتحی بازیگران فیلم هستند و علیرضا معتمدی مثل فیلم قبلی‌اش «رضا» در این فیلم نیز بازی کرده است.

«چرا گریه نمی‌کنی؟» داستان مردی است که توانایی گریه کردن را از دست داده است.

نویسنده و کارگردان: علیرضا معتمدی، مدیرفیلمبرداری: علی تبریزی، تدوین: میثم مولایی، صدابردار: امین میرشکاری، طراح گریم: عظیم فراین، طراح لباس: آرام موسوی، طراح صحنه: پوریا اخوان، علیرضا معتمدی، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: حسن نجفی، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ، هماهنگی تولید: امیرمهدی نوری، مدیر تدارکات: سعید رضوی، عکاس: زهرا مصفا، مشاور رسانه‌ای: آیدا اورنگ، طراح گرافیک: حمیدرضا بیدقی، تهیه‌کننده: رضا محقق.

در ادامه، انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» جدیدترین ساخته گروه هنر پویا به تهیه‌کنندگی حامد جعفری است که به عنوان تنها فیلم انیمیشن جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد که باید دید اقبال عمومی و منتقدان نسبت به آن چگونه خواهد بود.

انیمیشن سینمایی«بچه‌زرنگ» محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کمپانی هنرپویا است که تهیه‌کنندگی آن را حامد جعفری و کارگردانی آن را بهنود نکویی و محمدجواد جنتی برعهده دارند.

همچنین در خلاصه قصه این اثر آمده است: «محسن پسر بچه‌ای است که عاشق ابر قهرمان‌های فیلم هاست و همیشه تلاش می‌کند تا با وسایل ابرقهرمانی‌اش به هرکس و هر چیزی کمک کند اما در یک اتفاق نادر، محسن با حیوانی مواجه می‌شود که از گونه حیوانات منقرض شده ایران است. محسن تصمیم می‌گیرد تا به آن حیوان هم کمک کرده و او را به زادگاهش باز گرداند، اما سفر به دلِ جنگل، نبرد با شکارچیان و رویارویی با حیوانات منقرض‌شده دیگر، شروع یک ماجرای پیچیده برای محسن است و ... .»

در سانس سوم و آخر سینمای رسانه نیز، فیلم سینمایی «هوک» به کارگردانی حسین ریگی و تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور که در بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارد، روی پرده می‌رود.
فیلمنامه این فیلم را که از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی است، مهدی تراب‌بیگی به نگارش درآورده و در خلاصه داستان آن آمده است: «دو برادر ورزشکار بلوچ برای رسیدن به آرزوهای بلندپروازانه خود تلاش می‌کنند.»

امیر جعفری، رویا تیموریان، امیرمهدی ژوله، علیرضا جعفری، علی اوسیوند، مهتاب ثروتی، محسن آشتیانی‌پور، سبحان رخشانی، آرزو تاج‌نیا، سعید رضایی‌کیا و… بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

عوامل اصلی «هوک» عبارتند از مدیر فیلمبرداری: شهرام نجاریان، تدوین: سودابه سعیدنیا، مدیر صدابرداری: محمود سماک باشی، موسیقی: فردین خلعتبری، جانشین تهیه کننده: مریم پیرکاری، مدیر تولید: مرتضی آشتیانی پور، طراح صحنه: مهدی سعیدی، طراح چهره‌پردازی: مرتضی کهزادی، طراحی و ترکیب صدا: امین شریفی، طراح لباس: ندا سلیمی، طراح جلوه‌های بصری: علی سجادی، اصلاح نور و رنگ: سامان وفایی، طراح بدلکاری: امیرحسین خنجری، مشاور کارگردان: شکیل مظفری، مشاور لهجه: صادق سهرابی، استوری برد: فروردین کاشانی، طراح لوگو و پوستر: محمد روح الامین، مدیر تدارکات: مهدی سویزی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: سید مهرداد حسینی نژاد، دستیار اول فیلمبرداری: سجاد کریمی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار