امام جمعه شهرستان کهریزک:

پیشرفت‌های مهم کشور از برکات انقلاب اسلامی و خون شهدا است

کهریزک(پانا)- امام جمعه شهرستان کهریزک در خطبه‌های نمازجمعه، به پیشرفت‌های مهم کشور در چند دهه اخیر اشاره کرد و این دستاوردها را از برکات انقلاب اسلامی و خون شهدا برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت‌های مهم کشور از برکات انقلاب اسلامی و خون شهدا است

حجت‌الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر کهریزک در خطبه‌های نمازجمعه، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت امیرالمومنین علی(ع) با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی ایشان، به تبیین مشکلات اخلاقی و رفتاری در جامعه امروزی پرداخت و بیان کرد: یکی از برجسته‌ترین صفات امیرالمومنین(ع) چشم‌پوشی از خود است؛ یعنی ایشان خودشان را قربانی می‌کردند تا به مردم گزندی نرسد؛ همچنین خود را در راه انجام تکالیف الهی فدا می‌کرد و تمام حوادث زندگی ایشان حول این مسئله می‌چرخید.

امام جمعه کهریزک با اشاره به فتنه‌هایی که هر از چند گاهی به بهانه‌های مختلف در جامعه اتفاق می‌افتد، اذعان کرد: گاهی در این فتنه‌ها، برای جوانان و مردم روشنگری صورت نمی‌گیرد که این کاملاً برخلاف خصوصیات حضرت علی(ع) است؛ زیرا ایشان برای روشنگری مردم در زمان خود الگوی جامعی بودند و در این مسیر تا پای جان ایستادگی می‌کردند.

وی در ادامه، نگاهی به معقوله اعتکاف انداخت و در تشریح اهمیت شرکت در این برنامه اظهار کرد: برنامه اعتکاف فرصتی برای شست و شوی دل‌ از آلودگی‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین استیری در خطبه دوم نمازجمعه اظهار کرد: در سال ۱۳۵۵، هفتاد و دو درصد جمعیت روستاهای کشور به آب که یک نعمت خدادادی است، دسترسی نداشتند اما امروز، تعداد انگشت‌شماری از روستاهای کشور با کمبود آب مواجه هستند.

امام جمعه کهریزک در ادامه درباره آمار مخابرات تصریح کرد: در سال ۱۳۵۷ تنها ۸۵۰ هزار سامانه تلفن در سراسر کشور وجود داشت اما امروزه فقط ۱۵۰ میلیون خط موبایل در دست مردم است.

وی همچنین افزود: در موضوع راه و فناوری، سه راه اصلی و فرعی کشور در آن زمان تنها حدود ۳۶۰ هزار کیلومتر بود اما امروزه مجموع راه‌های شهری و روستایی از مرز یک میلیون کیلومتر گذشته است که تمام این پیشرفت‌ها از برکات اسلام و انقلاب و خون مبارک شهدا می‌باشد.

خبرنگار دانش‌آموز: امیرمحمد عبدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار