امام جمعه شهرستان پردیس:

زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد

پردیس (پانا) - امام جمعه شهرستان پردیس در نماز جمعه این هفته گفت منش و نقشی که حضرت زینب(س) برعهده گرفت، نشان داد که زن در حاشیه تاریخ نیست، بلکه زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی در مراسم نماز جمعه شهرستان پردیس اظهار کرد: زینب کبری(س) یک نمونه برجسته تاریخ است که عظمت حضور یک زن را در یکی از مهم‌ترین مسائل تاریخ نشان می‌دهد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام اعتکاف تصریح کرد: اعتکاف از جامع‌ترین عبادات اسلامی است و یک خلوتی لذت‌بخش برای مناجات است؛ اعتکاف حضور در بزم مهمانی خداست و عنایت‌گاه امام زمان (عج) و ملاقات‌گاه محبان آنحضرت است.

امام جمعه شهرستان پردیس ادامه داد: بشر امروز عمدتاً گرفتار اضطراب و افسردگی‌‌های مضمن و حاد است و این گرفتاری به‌دلیل سرگشتگی انسان در کَثَرات است. اما مردان الهی که در دام کَثَرات گرفتار نیستند و در وصفِ الهی می‌گنجند، همواره در آرامش، عدم اضطراب و نشاط هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی به بازدید مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: بازدید موشکافانه مقام معظم رهبری و نکات مهم و دقیق و فنی که ایشان در دیدار با تولیدکنندگان و کارآفرینان و فعالان عرصه‌های دانش بنیان داشتند، بار دیگر مهر تأییدی بود که اگر این نظام علی‌رغم برخی بی‌تدبیری‌ها همچنان پویاست و با بالندگی مسیر رشد و ترقی را طی می‌کند.

امام جمعه شهرستان پردیس انقلاب اسلامی را نتیجه یک مبارزه طولانی مدت ملت ایران دانست و گفت: از سال 1207 تا سال 1357 است که در سه مرحله، مبارزه بلند مدت یعنی از 150 سال قبل از پیروزی انقلاب و با قتل الکساندر گریبایدوف در 22 بهمن 1207 به فتوای میرزا مسیح مجتهد به جرم ظلم و تعدی به مردم در پیامد عهدنامه ترکمنچای شروع شد و طی مبارزات در مقاطعی به رهبری ملا علی کنی، میرزای شیرازی، شهید مدرس‌ها، رئیسعلی دلواری‌ها، میرزا کوچک خان‌ها و نهضت ملیت صنعت نفت، تا قیام پانزده خرداد 1342 استمرار داشت.

وی ادامه داد: مرحله دوم که مبارزه میان مدت بود از نهضت 15 خرداد شروع شد و مرحله سوم خیزش ملت ایران، مبارزه کوتاه مدت از 19 دی 1356 و اربعین‌های پس از آن، 17 شهریور 1357، 13 آبان 1357 و... که به پیروزی انقلاب منجر شد.

حجت‌‌الاسلام واالمسلمین حسینی تصریح کرد: امروز باید مسئولان دلسوز، بخصوص سخنگویان انقلاب اسلامی و جریان مؤمن انقلابی، پرسش‌های جوانان را منطقی، مستدل و باورپذیر پاسخ بدهند. چون جوانان در محاصره روایت‌های دشمنی قرار دارند که با تمامی امکانات رسانه‌ای و تبلیغاتی و فنون جنگ شناختی، به جوانان ما القاء می‌کند که تمام بدبختی‌ها در ایران است و تمام خوشبختی‌ها در غرب است.

وی افزود: جوان امروزی تصور می‌کند مردم در آن دوران سیاه، غرق در رفاه و آسایش و برخوردار از همه نوع امکانات بودند و اگر انقلاب نشده بود، ایران امروز از هر جهت در بهترین شرایط بود و مردم ایران از بهترین امکانات برخوردار بودند! و به دنبال تحریف حقایق انقلاب است تا جوانان را به ناامیدی و بدبینی نسبت به انقلاب بکشانند لذا باید تبیین انقلاب را جدی بگیریم.

امام جمعه شهرستان پردیس ادامه داد: دهه‌ فجر بهترین فرصت است تا مسئولین در بین مردم و جوانان حضور پیدا کنند و تبیین کنند و اهداف دشمن و خدمات انقلاب را تبیین کنند و مردم در دهه‌ی فجر در مساجد و تجمعات خودشان منتظر مسئولان هستند.

خبرنگار دانش آموز: محدثه سادات طباطبایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار