معاون پرورشی دبیرستان نمونه دولتی ولایت عنوان کرد:
پویش هیسطوری، فضای رقابتی متفاوت با تاثیرات مطلوب برای نوجوانان دهه هشتادی است
بهارستان دو (پانا) - معاون پرورشی دبیرستان نمونه دولتی ولایت بهارستان دو پویش هیسطوری را یک فضای رقابتی متفاوت با تاثیرات مطلوب برای نوجوانان دهه هشتادی معرفی کرد.
![پویش هیسطوری، فضای رقابتی متفاوت با تاثیرات مطلوب برای نوجوانان دهه هشتادی است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTQ4MTcxzKfr/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTH1w4BgqL7MfEsAIKXaKdntA,,/MTQ4MTcxzKfr.jpg)
هاجر سیاهی، معاون پرورشی دبیرستان ولایت بهارستان دو گفت: «پویش هیسطوری یک ماجراجویی هیجانانگیز است که میتوان بر اساس آن به هویت گذشتگان پی برد و طبق آن مسیر آینده را مشخص کرد. در واقع پویش هیسطوری بستری را برای دانش آموزان فراهم می کند که به مطالعه کتاب تاریخ استعمار مشتاق شوند و این کتابها حاوی روایت کامل و خواندنی هستند و سرگذشت قدرتهای بزرگ را بیان کرده است که در قالب پانزده جلد از کتابهای تحت عنوان «سرگذشت استعمار» پرداخته است.»
سیاهی ضمن اشاره به هدف پویش هیسطوری بیان کرد: «این ماجراجویی هیجان انگیز بر مبنای این است که مخاطبان آن پی ببرند که غرب چه بلاها و خسارتهای را بر سر دنیا آورده است و نشان دهنده این است که در طی تاریخ 400 ساله، غرب سعی کرده است با غارتگری و ظلم و کشتار، نفوذ و سلطه در جهان بدست بیاورد، گرچه تمامی این موضوع ها را میدانند، اما هیچ وقت تمایلی به آشکار کردن حقیقت ندارند و همه را به سکوت فراخواندهاند.»
وی در خصوص تاثیرات ماجراجویی هیجانانگیز بر روی دانشآموزان اظهار کرد: «اجرای پویشهایی همانند پویش هیسطوری اثرات ماندگار خوبی بر جای خواهد گذاشت. از جمله اینکه دانشآموزان و نوجوانان با تمدنها آشنا میشوند و از تاریخ عبرت میگیرند و به این سبب تعلق خاطر به هویت و تمدن کشور خودشان ایجاد میشود.»
دانشآموز خبرنگار: سمیه تقی پور
ارسال دیدگاه