تبیین ویژگی‌های نوجوانی در کارگاه آموزشی شهرستان بن

بن (پانا) - کارگاه آموزشی با موضوع ویژگی‌های نوجوانی ویژه مشاوران شهرستان بن برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد

مجتبی پورکاوه کارشناس مشاوره و فرهنگی آموزش و پرورش بن در حاشیه این برنامه و در گفت وگو با پانا هدف از این کارگاه را همدلی و ایجاد ارتباط موثر با نوجوانان داخل مدارس برشمرد و از برگزاری کارگاه های آموزشی برای والدین و آشنایی آنها با ویژگی های نوجوانی خبر داد.

پورکاوه افزود: خیلی از رفتارهای نوجوان ویژگی نوجوانی است، نه اختلال یا مشکل روانی که شناخت این ویژگی ها باعث ایجاد همدلی و درک نوجوانان می شود و از آسیب ها و مشکلات آینده جلوگیری می کند.

این مشاور آموزش و پرورش در ادامه گفت: نوجوانی دورانی است که اتفاقات مختلفی از جمله تغیرات هورمونی و جسمانی برای نوجوان ایجاد می شود. تغییرات هورمونی باعث می شود خیلی وقتها عصبانی شوند، پرخاشگری کنند. تغییرات جسمانی مثل بزرگتر شدن بینی و جوش زدن صورت نیز باعث می شود نوجوان بیشتر به ظاهرش برسد تا زیباتر به نظر بیاید. چون ظاهر ارتباط مستقیمی با عزت‌نفس نوجوان دارد. هر چقدر عزت‌نفس افزایش یابد مراقبت نوجوان از خودش بیشتر می شود.

پورکاوه ابراز امیدواری کرد که با برگزاری کارگاه ها ویژه مشاوران و والدین و استفاده از راهکارهای ارتباط و درک صحیح از نوجوانان شاهد مشکلات و آسیب های کمتری در این نسل باشیم.

خبرنگار دانش آموز: غزل علی بیگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار