سند طراحی مفهومی شاخه‌های فنی و مهارتی بررسی شد

تهران (پانا) - نشست بررسی سند طراحی شاخه‌های فنی و مهارتی در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
سند طراحی مفهومی شاخه‌های فنی و مهارتی بررسی شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، نشست بررسی و هم‌اندیشی سند طراحی مفهومی شاخه‌های فنی و مهارتی (فنی‌وحرفه‌ای-کاردانش) با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی لطیفی معاون وزیر و رئیس سازمان، حسن آقابابایی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، آزاد معاون اسبق دفتر تالیف کتاب‌های فنی‌وحرفه‌ای، معصومه رضوانفر و مجتبی انصاری پور معاونان و آریانپور از کارشناسان تخصصی این دفتر برگزار شد.

در این نشست هم‌اندیشی حسن آقابابایی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته، مواردی همچون ویژگی برنامه درسی در آموزشهای فنی و مهارتی، امکان پذیری اجرا، مشکلات شاخه کاردانش، نبود عدالت آموزشی به دلیل عدم توسعه حرفه‌ای مناسب در بسیاری از رشته‌های کاردانش، عرضه محوری به جای تقاضا محوری در کاردانش، اهداف ساماندهی شاخه‌های فنی-حرفه‌ای و مهارتی را تشریح کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اهداف شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای مشترک هستند و فقط در یک بند تفاوت دارند گفت: اهداف این دو شاخه از لحاظ تربیت نیروی کار ماهر برای ورود به بازار کار یکسان است اما روش اجرای آنها تفاوت دارد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتابهای فنی و حرفه‌ای و کاردانش ترکیب و توزیع زمان رسمی تربیت در پایه‌های مختلف در ساختار پیشنهادی و همچنین ساختار رشته‌های تحصیلی حرفه‌ای را گزارش داد.

مهندس آزاد نیز در بخشی از این نشست با تاکید بر ضرورت ساماندهی کاردانش این اقدام را گامی مهم و اساسی در جهت محقق شدن اهداف واقعی رشته کاردانش عنوان کرد.

در ادامه حاضران به بیان نظرات و تبادل افکار پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار