در نشست خبری فیلم سینمایی «شماره ١٠» مطرح شد

اصغری: سینمای ایران و نسل جوان به قهرمان نیاز دارد

تهران (پانا) - دومین نشست رسانه‌ای روز نخست چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، با حضور عوامل فیلم سینمایی «شماره ۱۰» به کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری و با حضور عوامل فیلم و با اجرای محمدرضا مقدسیان پس از پایان اکران این فیلم سینمایی و با حضور اهالی رسانه در سالن نشست پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اصغری: سینمای ایران و نسل جوان به قهرمان نیاز دارد

در ابتدای این نشست ابراهیم اصغری تهیه کننده فیلم گفت: امیدوارم فیلم را پسندیده باشید و از فیلم خوب تعریف کنید تا به واسطه نظرات شما هیات داوران هم بتوانند با اطلاعات بهتری تصمیم بگیرند.

وی در پاسخ دلایل انتخاب سوژه گفت: سینمای ایران و نسل جوان به قهرمان نیاز دارد من در کار قبلی و این کار سعی کردم به سمت فیلم قهرمان محور پیش روم. داستان براساس مستنداتی شکل گرفت که به بهترین قهرمانان معاصر می پردازد.

این تهیه کننده تصریح کرد: قصه شماره ۱۰ براساس تحقیقاتی که دوست عزیزم در سال های گذشته انجام داد شکل گرفت و بعد از بازنویسی های متعدد به فیلمی که دیدید رسید. میخواستیم قهرمان را در انتها به یک پهلوان تبدیل کنیم که به نظرم ما ایرانی ها به پهلوانان عرق خاصی داریم و امیدواریم در ذهن مخاطب هم این ذهنیت شکل بگیرد و به الگوسازی برای نسل جوان کمک کند.

زرگرنژاد کارگردان فیلم در ادامه یادآور شد: من در ابتدا به هموطنان عزیزم در خوی تسلیت میگویم. راستش در اینجا باید بگویم که یک فیلم اجتماعی ساختم که از سال ۹۶ شروع به تحقیق آن کرده بودم. زندگی این قهرمان براساس تعداد زیادی خاطره است و فراری که انجام داد تنها فرار موفق در طی یک دوره ده ساله است اسارت است. صدام حدود چهل میلیون دینار برای سر او جایزه گذاشت. برای من جالب بود. پاپیون یکی از فیلم های ماندگار سینمای جهان است و در دسته فیلمهای تأثیرگذاری است. پرداخت به این موضوعات باعث شده است تا جنگ و چنین مواردی در کل جهان برداشته شود.

کارگردان در پاسخ به سوالی درباره ساده بودن فیلم به عنوان یک اثر اکشن در جمله ای کوتاه گفت: این فیلم اکشن نبود.

وی درباره بخش اقتباسی کار نیز گفت: بیست و پنج کتاب است از خاطرات اسرا که در تیراژ هم اسامی شأن وجود دارد و از هر یک بخشی پرداخته شده است.

وی در بخش دیگر در بخش دیگر گفت: مسأله انسانی است و فراتر از مرزها هم دیگران به این نکته فکر کرده اند که به فرارهای این چنینی کمک کنند مثل فیلم فرار بزرگ.

وی درباره دلیل انتخاب مهدی زمین پرداز تصریح کرد: من سه بار قرار بود با مهدی زمین پرداز بازی کنم و فکر می کنم اینجا خیلی خوب بازی کرده است. او از دوربین فرار می کند و خروجی برایش خیلی مهمتر است تا اینکه خودش دیده شود.

کاوری در ادامه در این باره اظهار کرد : زمین پرداز تا وقتی این نقش را نفهمید پای کار نیامد. بارها با او قرار گذاشتیم فیلمنامه را خواند. زرگرنژاد فیلمنامه را اجرایی می نویسد. زمین پرداز هم اگر نقش را نمی فهمید بعید می دانم اصلا وارد این کار می شد.

تهیه کننده در بخش پایانی گفت: هر قهرمان ایرانی این لیاقت را دارد که بتوان درباره او فیلم ساخت. علاقمندم درباره دیگر قهرمان ها و قهرمان علی تاریخی هم فیلم بسازم. یک نکته هم بگویم این برنامه همزمان شد با نمایش ما در برج میلاد و برخی از دوستان ما اشتباهی به برج میلاد رفتند و من اعتراض هم کردم.دوستان فکر کردن این ارتباط در برج میلاد شکل می‌گرفته است و آنجا رفته اند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار