وحیدی: نظرخواهی از مردم، اعتماد عمومی نسبت به تصمیم‌گیران را افزایش می‌دهد

تهران (پانا) - وزیر کشور گفت مردم باید در جریان امور شهر قرار گیرند و شوراها فرایندی داشته باشند که به طور مرتب نظرات مردم را دریافت کنند؛ این مساله به افزایش اعتماد عمومی نسبت به تصمیم گیران منجر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
وحیدی: نظرخواهی از مردم، اعتماد عمومی نسبت به تصمیم‌گیران را افزایش می‌دهد

احمد وحیدی روز چهارشنبه در نشست شورای عالی استان‌ها با تاکید بر حمایت و تقویت جایگاه واقعی شوراها، گفت: شورای عالی استان‌ها می‌تواند بهترین مشاور در شناخت مسایل و در تصمیم‌گیری‌های صحیح باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه شوراها یک جریان نو در حکمرانی جمهوری اسلامی قلمداد می‌شوند، افزود: شوراها در همه سطوح، مظهر روشن مشارکت مردم در اداره امور خودشان هستند و مجموعه ای است که یکی از نمادهای مردم سالاری را به خود اختصاص می دهد.

وی با اشاره به حضور دائمی اعضای شورا در بطن جامعه ادامه داد: ارتباط عمیق و وثیقی که شوراها با مردم دارند، زمینه ارتباط دائمی نظام با مردم را فراهم می‌سازد.

وحیدی با تاکید بر اینکه شوراها در جایگاه واقعی خود به ایفای نقش بپردازند، اضافه کرد: شوراها می‌توانند برای پیشرفت و توسعه کشور و همچنین تولید و تقویت سرمایه اجتماعی اقدام خوبی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: شوراها در روستا یا شهر متکفل رفع مشکل مردم هستند و وزارت کشور آمادگی دارد که این جریان را کاملا حمایت و تقویت کند تا شوراها در جایگاه واقعی خود قرار گیرند.

وزیر کشور اظهار کرد: شورای عالی استان‌ها که عالی ترین شورا از جنس خودش در کشور محسوب می‌شود و وظایف ارزشمند و مهمی بر عهده دارد و منعکس کننده همه مسایل کشور است.

وحیدی تصریح کرد: شورای عالی می‌تواند علاوه بر کارکردهای گسترده خود، بهترین مشاور هم در شناخت مسایل و هم در تصمیم گیری صحیح باشد چرا که شوراها رکن مهمی از تولید قدرت و نقش آفرینی در پیشرفت کشور دارند و به کمک شوراها می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

وی با اشاره به عضویت ۷۵ نفر در این شورا و تعامل آنها با شوراهای شهر و روستا، گفت: از تعامل با ۸ کمیسیون شورای عالی استقبال می‌کنیم تا شنوای نقطه نظرات عزیزان در سطح کلان و خرد باشیم.

نظرخواهی از مردم، اعتماد عمومی نسبت به تصمیم گیران را افزایش می‌دهد

وحیدی همچنین با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: دهه فجر دهه امید است و یکی از کارکردهای شوراها و شهرداری‌ها امیدآفرینی است.

وزیر کشور افزود: بخش مهم این رویکرد، با کارکردهای ما در آبادانی شهر، افزایش رفاه، استفاده از فناوری روز در اداره شهر و شفافیت در اقدامات به دست می آید که به تولید سرمایه اجتماعی هم کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: مردم باید در جریان امور شهر قرار گیرند و احساس همبستگی داشته باشند. شوراها فرایندی داشته باشند که به طور مرتب نظرات مردم را دریافت کنند. این مساله به افزایش اعتماد عمومی نسبت به تصمیم گیران کشور منجر خواهد شد.

وحیدی اضافه کرد: امیدآفرینی با حضور مردم در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها و با توجیه آنچه که در حال انجام و اتفاق است، به دست می‌آید.

موضوع پیوستن هرچه سریع‌تر شهرداری‌ها به درگاه‌های صدور مجوز، پیگیری برای حل مشکلات اراضی قولنامه، موات داخل حریم شهری و اراضی وقفی دیگر محورهای مورد اشاره وزیر کشور در این نشست بود.

وحیدی همچنین از شوراهای شهر و روستا خواست نسبت به ساختمان‌های ناایمن و رسیدگی به آنها چاره جویی کنند و به طور جدی به آن بپردازند.

وی همچنین ارائه پیشنهادهای دقیق و کارشناسی شده در موضوع تقسیمات کشوری را دیگر ظرفیت شورای عالی استان‌ها برشمرد و درباره مدیریت یکپارچه شهری هم از موافقت کامل وزارت کشور با این مساله سخن گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار