وحیدی در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد:

ضرورت توجه ویژه به آموزش و پرورش در ردیف‌های بودجه

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت امسال نسبت به سال قبل بودجه آموزش و پرورش ضعیف‌تر دیده شده است بنابراین می‌طلبد که به بخش آموزش در سایر ردیف‌ها توجه ویژه شود.

کد مطلب: ۱۳۴۴۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه ویژه به آموزش و پرورش در ردیف‌های بودجه

محمد وحیدی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «یکی از گله‌مندی‌های ما از دست‌اندرکاران تنظیم بودجه، بودجه آموزش و پرورش بود. چهار محور اساسی در بودجه مدنظر ما بود تا دولت به این چهار محور توجه کند؛ یک محور بودجه تکمیلی یا پیوستی برای اجرای رتبه‌بندی معلمان بود که در سال 1402 کسری نخورد و فرآیند بودجه قطع نشود.»

وی افزود: «موضوع دیگر در حوزه سند تحول بنیادین بود که حداقل با اولویت محور تقویت حوزه پرورشی و جذب آنها بتوان کار ویژه‌ای انجام داد. موضوع دیگر نیز در خصوص نیروهای خدماتی آموزش و پرورش بود که ما امروز با کمبود 45 هزار نیروی خدماتی شامل سرایدار و خدمتگزار مواجه هستیم که دولت باید آن را تامین کند. امسال حداقل باید 25 هزار نیرو تخصیص داده شود.»

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1402 گفت: «موضوع دیگر بودجه کلان وزارت آموزش و پرورش است که نسبت به سایر دستگاه‌ها افزایش چشمگیری نداشته است علیرغم اینکه در سال گذشته هم در تلفیق و هم در صحن تلاش شد که بودجه آموزش و پرورش تقویت شود، امسال نسبت به سال قبل بودجه آموزش و پرورش ضعیف‌تر دیده شده است.»

وحیدی بیان کرد: «اعتبارات هزینه‌ای آموزش و پرورش افزایش خوبی نداشته است. پیوست جدول 14 نیز امسال توسط دولت حذف شده است بنابراین می‌طلبد که توجه ویژه‌ای به بخش آموزش در سایر ردیف‌ها داشته باشیم.»

وی اضافه کرد: «تغذیه رایگان مدارس به ویژه مناطق محروم و در مکان‌هایی که میزان کلسیم در دانش آموزان کاهش یافته است را باید مدنظر داشته باشیم. انتظار ما از وزارت آموزش و پرورش دیدن یک بودجه خوب بود.»

این عضو کمیسیون آموزش مجلس ضمن اشاره به تربیت نیروی انسانی، گفت: «ردیف‌هایی که به دانشگاه فرهنگیان داده می شود و دوره‌های ماده 28 باید در اولویت باشد. مهمترین نگاه دولت در مجموع این موارد چشم انداز درست بررسی برای مهر ماه سال 1402 است. برای کسری نیرو باید فرصت جذب فراهم شود و آزمون برگزار کنیم تا کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش جبران شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار