فرمانده مرکز بسیج فرهنگیان:

هیات‌های اندیشه‌ورز بازوی توانمند، موثر و اثربخش مشورتی برای مدیران دستگاه‌ها هستند

تهران (پانا) - فرمانده مرکز بسیج فرهنگیان با بیان اینکه هیات‌های اندیشه‌ورز بازوی توانمند، موثر و اثربخش مشورتی براس مدیران دستگاه‌ها هستند، گفت هیات‌های اندیشه‌ورز باید مشکلات اصلی دستگاه‌ها را بررسی و رصد کرده و راهکارهای برون رفت از آن‌ها را به بخش های مختلف ارائه کنند.

کد مطلب: ۱۳۴۳۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
هیات‌های اندیشه‌ورز بازوی توانمند، موثر و اثربخش مشورتی برای مدیران دستگاه‌ها هستند

عباس ارغوانی با تبریک ایام دهه مبارک فجر و ولادت حضرت امیرالمومنین(ع) و روز پدر گفت: خدمت به خانواده‌های شهدا خدمت به نبی مکرم اسلام(ص) است.

وی افزود: هدف مرکز بسیج فرهنگیان، تخصصی کردن فعالیت پایگاه‌های بسیج فرهنگیان بر اساس توان و متناسب با ماموریت‌های سازمانی و کارکردهای مورد انتظار از آنان است تا بتوانیم از ظرفیت‌های آنان به نحو احسن استفاده کنیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره بر اینکه در طول حوادث و اغتشاشات ماه‌های گذشته 47 کشور دست شان در این حوادث رو شد افزود: اگر نوای دلنشین تفکر بسیجی بر جامعه‌ای طنین انداز شود، چشم طمع دشمنان از جهان اسلام قطع خواهد شد.

ارغوانی اظهار داشت: تفکر بسیجی یک تفکر ناب و انقلابی است که در سال 57 در ایران شکل گرفت و این تفکر به عنوان یک بازوی توانمند و کارآمد برای مدیران و مسئولان سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده مرکز بسیج فرهنگیان گفت: تفکر بسیجی باید در تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌ها حاکم شود به خاطر اینکه یک جایی باید باشد که طرح‌ها و برنامه‌ها در آن مورد نقد، بررسی کارشناسی و اندیشه‌ورزی قرار گیرد مانند خمیر نانوایی که ورزش می‌دهند تا خوب پخته شود. لذا سطوح مختلف آموزش و پرورش، دلسوزان بسیج و اندیشمندان این حوزه راجب موضوعات کاری خود اندیشه‌ورزی کنند و ماحصل آن در قالب پیشنهاد به مبادی زیربط ارائه شود.

ارغوانی اضافه کرد: هیات اندیشه‌ورز شورای عالی آموزش و پرورش باید سرآمدتر از هیات‌های دیگر باشد چرا که اینجا محل قانونگذاری برای نظام تعلیم و تربیت است لذا نیاز بیشتری به اندیشه‌ورزی دارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هیات‌های اندیشه‌ورز بازوی توانمند، موثر و اثربخش مشورتی برای مدیران دستگاه‌ها هستند اظهار داشت: موضوعات و مسائل آموزش و پرورش را باید به هیات‌های اندیشه‌ورز ارجاع داده تا با بررسی و مباحثه‌ای که بر روی آنها انجام می‌شود به یک پختگی لازم برسند و پشتوانه‌ای قوی و منطقی برای تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان در شورای عالی آموزش و پرورش باشند.

وی با اشاره به سطوح مختلف اندیشه‌ورزی در مرکز بسیج فرهنگیان ابراز داشت: در سه سطح هیات اندیشه‌ورز در مرکز داریم؛ یکی هیات اندیشه‌ورز بانوان آموزش و پرورش که تمامی مسائل مربوط به بانوان را در حوزه آموزش و پرورش کشور را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

فرمانده مرکز بسیج فرهنگیان افزود: سطح راهبردی که در این سطح همه معاونان، مشاوران و افراد برجسته و صاحب نظر حوزه آموزش و پرورش عضو آن هستند و سطح سوم هم سطح کارشناسی است، عزیزانی که به موضوع خاصی تسلط دارند در این حوزه مسائل آموزش و پرورش را با نگاه عمیق و کارشناسی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و دسته بندی و انتقال می دهند.

ارغوانی در پایان تاکید کرد: هیات‌های اندیشه‌ورز باید مشکلات اصلی دستگاه‌ها را بررسی و رصد کرده و راهکارهای برون رفت از آن‌ها را به بخش‌های مختلف ارائه کنند.

در این جلسه مدیران و اعضای هیات‌های اندیشه‌ورز دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار