فرمانده کل سپاه:

خرمشهرهای امروز فضای مجازی است و باید جوانان آن را فتح کنند

جوانان ایران اسلامی پذیرفته‌اند که دیگر همیشه اول‌ها، غربی‌ها نیستند و این‌که آمریکا همیشه اول است یک شعار شکست خورده و باطل است/ ملت ایران در مقابل همه تهدیدها نمی‌ترسد و در میدان است

تهران (پانا) - فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جوانان ما پذیرفته‌اند که دیگر همیشه اول‌ها، غربی‌ها نیستند و این‌که آمریکا همیشه اول است یک شعار شکست خورده و باطل است، تاکید کرد که خرمشهرهای امروز، فضای مجازی است و جوانان باید آن را فتح کنند.

کد مطلب: ۱۳۴۳۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
خرمشهرهای امروز فضای مجازی است و باید جوانان آن را فتح کنند

سردار پاسدار حسین سلامی در مراسم اختتامیه چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج که صبح امروز در سالن شهید فهمیده سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر و ولادت حضرت علی علیه السلام اظهار کرد: بعضی از لحظه‌های تاریخ یک امتداد ابدی دارند، نقطه نیستند، ظهور یک لحظه برای یک موقعیت خاص نیستند، بلکه امتداد زند‌ه‌ای از جریان یک حقیقت هستند. شب قدر همین‌گونه تعبیری را دارد که از هزار ماه افضل است، به دلیل امتداد تاثیر آن است. بعضی از شخصیت‌های تاریخ هم همین‌گونه هستند و متعلق به یک زمان خاص نیستند و یک امتدادی ابدی دارند و هرگز تاریخ نخواهد توانست بر سیمای آن‌ها غبار کهنگی را بگستراند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه یادآوری ایام الله خیلی اهمیت دارد، ادامه داد: امروز از همان روزهای الهی است، وقتی امام بعد از ۱۵ سال تبعید به وطن بازگشتند، نقشه یک انقلاب شکوهمند در عالم رقم خورد. شما جوانان فرصت رویت صحنه‌های تاریک و سخت این کشور را نداشته‌اید، زمانی که ایرانی که صاحب یک تاریخ و تمدن کهن و عظیم در تاریخ حیات بشر است، به‌عنوان بخش مهمی از دکترین ستون‌های دوگانه نیکسون رئیس‌جمهور آمریکا تلقی می‌شود. وی دارای یک دکترین سیاسی بود یعنی ستون‌های دوگانه، دو ستون که خیمه سیطره سیاسی آمریکا را در خاورمیانه شکل می‌داد، این دوگانه ایران بود و عربستان سعودی. آن زمان عربستان قدرتی نداشت اما ایران یک قدرت نفتی و اقتصادی برتر محملی برای تحقق سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا بود، ایران را آن زمان ایالت آمریکا می‌دانستند، هویت مستقل سیاسی و فرهنگی برای این کشور قائل نبودند. ۴۰ هزار مستشار آمریکایی همه امور کشور را هدایت می‌کردند و آنقدر نفوذ کرده بودند که وقتی از یک پایگاه نظامی‌شان خارج می‌شدند با این عبارت آنجا را ترک می‌کردند: ما به زودی بازمی‌گردیم. نمی‌توانستند تصور کنند که یکی از وزنه‌های آن‌ها از مدار جاذبه سیاسی آمریکا خارج می‌شود.

سردار سلامی گفت: مدل هسته پیرامون مدلی بود که آن زمان براساس آن کشورها اداره می‌شد و هیچکس نمی‌توانست به سرعت فرار برسد. هنر و اعجاز امام این بود که این مدل را در هم شکست و موازنه قدرت جهانی را با چالش مواجه کرد و هویت غارت شده این ملت را دوباره به این مردم بازگرداند. این شکوه امروز با بازگشت امام به وطن شکلی کاملا موفق به خود گرفت و ایران بزرگ در آستانه ورود به یک جهان جدید بود. آن آستانه، استقلال امروز ایران اسلامی طی ۴۴ سال است. یک‌ پدیده شکفت‌انگیز با محوریت ایران به نام اسلام شکل گرفت با رهبری یک روحانی بزرگ ژرف‌اندیش، شجاع و حکیم اما این پایان ماجرا نبود، بلکه پیروزی انقلاب نقطه آغاز یک تقابل بزرگ بود. اسلام درخشش خود را آغاز کرده بود، بنابراین برای نظام سلطه به ویژه آمریکا قابل تحمل نبود که بزرگترین دارایی راهبردی خود را در این نقطه از جهان از دست بدهد و نمی‌توانست درباره این پدیده بی تفاوت باشد.

وی در این باره گفت: از ابتدای شکل‌گیری انقلاب و پیروی انقلاب و سقوط شاهنشاهی تا به امروز یعنی ۴۴ سال، دنیای سلطه و نظام استکباری تمام قدرت خود را بر بازگشت و رجعت به تاریخ این کشور قرار داده است. نظام سلطه نمی‌تواند بپذیرد که ایران از سلطه آنها خارج شده است. از طراحی کودتای نظامی تا طرح‌های تجزیه طلبانه در مناطق قومی تا یک جنگ بی‌سابقه جهانی علیه یک ملت به نام ایران همگی خنثی شد. طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم، یک جنگ بزرگ و منظم جهانی که در یک سوی آن همه قدرتهای جهان آرایش گرفته بودند. حتی آمریکا و شوروی برای شکست انقلاب، خودآرایی کرده بودند و همه به کمک رژیم بعثی آمدند، عرب‌های مرتجع در خلیج فارس هم، اما ملت ایران تنها با تکیه بر ایمان خود ایستاد ‌و در برابر این آرایش بزرگ، توانست عظمت الهی را بر آن قدرت‌ها تحمیل کند و در یک میدان ۸ ساله شکست دهد اما این هم پایان ماجرا نبود، جنگ از عرصه نظامی به عرصه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تغییر یافت، در عرصه فناوری و محاصره ایران بزرگ برای عقب ماندن از قافله علم جنگیدند، در خیابان‌ها دانشمندان ما را ترور کردند.

سردار سلامی افزود: تمام تلاش آن‌ها ابطال این نظریه بود که دین می‌تواند تمدن بسازد و یک ملت را از خفقان به آزادی برساند. امام راحل عظیم الشان به لقای الهی پیوست اما بیرق این امت به دست یک جانشین کامل و شامل رسید، نایبی امام زمان به دست کسی افتاد که سفینه نجات این ملت است. او نیز بعد از امام توانست در برابر این فتنه‌های جهانی بایستد. او ایستاد در قلب یک جنگ، به همه جنگ‌های دشمن پاسخ داد. جبهه خالی نشد، هیچکس میدان را ترک نکرد، فشارها سنگین شد، تحریم اقتصادی اضافه شد، اما ملت ایستاد، جوانان ما درک کردند و به میدان آمدند؛ چون می‌دانستند که تا زمانی که از نظر اقتصادی وابسته باشیم نمی‌توانیم استقلال سیاسی داشته باشیم این را جوانان ما با الهام از سکاندار این ملت بزرگ راه انداختند.

فرمانده کل سپاه گفت: فتنه تکفیر را به وجود آوردند تا نفوذ ما را در منطق کاهش دهند و چهره اسلام را خراب کنند. اما دوباره انقلاب اسلامی با فداکاری یک اسطوره جهانی جهان اسلام یعنی سردار سلیمانی این فتنه را نیز خنثی کرد. نه خاورمیانه جدید، نه دکترین دوگانه، نه تکفیر، نه عملیات روانی، هیچکدام نتوانست ملت ایران را از مسیر نورانی حرکت خود موفق کند چون جوانان ما در میدان اندیشه حضور داشتند. نشان دادند که می‌توانند، ماهواره را به فضا فرستادند، واکسن ساختند، این یک افتخار و اعتبار بزرگ است. نمی‌توان تصور کرد که کشوری در اوج محاصره جهانی این وضعیت را پشت سر بگذارد و این یک درخشش جهانی برای جوانان بود. ما توانستیم قدرت دفاعی خود را افزایش دهیم و امروز ایران عزیز در همه جهات قوی است، قدرت او ایمان اوست، در اهداف بزرگ اوست، در نترسیدن آنهاست. دیگر از قدرت‌ها هراسی نیست و جوانان ما پذیرفته‌اند که دیگر همیشه اول‌ها غربی‌ها نیستند، این‌که آمریکا همیشه اول است یک شعار شکست خورده و باطل است.

وی با بیان اینکه جوانان ما می‌توانند هر آنچه را که اراده کنند به دست بیاورند، گفت: ما غیر از خدا قدرتی را در زوی زمین به رسمیت نمی‌شناسیم. همه این تهدیدات که وجود داشتند و واقعی بودند، تهدید نظامی، تهدید فوران گروه‌های تروریستی، جنگ اطلاعاتی، عملیات روانی، جنگ در فضای مجازی، تهدید جنگ داخلی و ... همه واقعیت‌هایی بوده است که در برابر ملت ایران ظاهر شدند و عمل کردند و ما هم‌اکنون در قلب این میدان سخت هستیم اما چرا احساس آرامش و پیروز داریم؟ برای اینکه ما از دشمنان نمیترسیم، آنها را میشناسیم، شاخص‌های قدرت را داریم، قدرتی که در زمین و دریا و فضا می‌تواند عمل کند، قدرتی که به ژرفای دشمن نفوذ کند، قدرت غلبه امروز در اختیار ملت ایران است. در همه میادین تهدیدات بوده‌ایم و نگران نیستیم.

فرمانده کل سپاه خطاب به جوانان با بیان اینکه شما وارثان این دستاوردها هستید، گفت: آمریکا راهبردی را چندسال پیش نوشت براساس سه مولفه؛ عقاید مشترک یعنی همه تفکر و مذاهب از بین بروند و یک تفکر غربی باشد، دوم اینکه همه اطلاعات یکسان داشته باشند یعنی تمام روایت‌ها از سوی دشمن روایت شود، سومین مولفه اینکه همه از کالاهای یکسان استفاده کنند، همه مدل‌ها یکی شود یعنی جهانی‌سازی زیست یکسان. شما در این عصر زندکی می‌کنید، عصری که هویت‌ها غارت می‌شود، آداب و رسوم سنتی را و هویت‌های ملی را غارت می‌کنند. عصر، عصر غارت هویت ملی جوانان از سوی فرهنگ سلطه گرایانه غرب است. سوال خود آمریکایی‌ها این بود که چگونه آمریکا می‌تواند ذهن و قلب‌های جوانان مسلمان را تسخیر کند؟ شما در این میدان هستید و باید بجنگید. این خرمشهرهای امروزین همین فضای مجازی است و شما جوانان باید آن را فتح کنید. وقتی شما جهاد کنید خداوند راه را به شما می‌آموزد. جهان، جهان مبارزه حق و باطل است و ما بر حقیم، با مردم خودمان و با جهان، راه برای شما باز است، تلاش کنید، تلاش و جهاد امروز همین است، جنگ در فضای مجازی.

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز ضمن تبریک ایام و قدردانی از حضور شرکت‌کنندگان در چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج تاکید کرد که حمایت‌های لازم از این فضا در قرارگاه‌های مربوطه انجام می‌شود تا اهداف ملت ایران محقق شود.

در پایان این مراسم ابوذر روحی به عنوان چهره فضای مجازی سال انتخاب و از وی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار