امضای تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و ستاد بازسازی عتبات عالیات

تهران (پانا)- وزارت آموزش و پرورش و ستاد بازسازی عتبات عالیات، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

کد مطلب: ۱۳۴۳۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و ستاد بازسازی عتبات عالیات

مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش با ستاد بازسازی عتبات عالیات، صبح دیروز با حضور «اصغر باقرزاده» معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و «یوسف افضلی» معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

باقرزاده، ابتدا حدیثی از امام جعفر صادق(ع) را یادآور شد که فرموده‌اند «مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَيْرَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَيْنِ ع وَ حُبَّ زِيَارَتِهِ وَ مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ السُّوءَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ بُغْضَ الْحُسَيْنِ وَ بُغْضَ زِيَارَتِهِ» (هر کس که خدا خیرخواه او باشد، محبت امام حسین علیه السلام و شوق زیارتش را در دل او می‌اندازد و هر کس که خدا بدخواه او باشد، کینه و بغض زیارت امام حسین علیه السلام را در دل او می‌نهد).

وی همچنین ادامه داد: مطرح است که علامه امینی چگونه اجازه خدمت امیرالمومنین(ع) را دریافت کرده بود؟ تعبیر این موضوع این است که هرکسی نمی‌تواند خدمت ویژه به حضرت علی(ع) داشته باشد. علامه امینی مطرح کرده که خود به حرم حضرت مشرف شده و این درخواست را از حضرت داشته است.

باقرزاده تاکید کرد: خدمت به سیدالشهدا(ع) و اهل بیت(ع) اجازه‌ای است که از طرف حضرات صادر می‌شود و با این نگاه می‌بینیم که خدا را شکر ما نیز با امضای این تفاهم‌نامه مورد توجه آنان هستیم.

همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی و ستاد عتبات عالیات باید در تولیدات رسانه بسیار قوی باشد

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ارتباط و انس دانش‌آموزان از طرق مختلف با اهل بیت بسیار موثر است، تاکید کرد: باید در کارهایمان ۲ پیوست رسانه‌ای و فرهنگی داشته باشیم؛ پیوست فرهنگی یعنی موقعیت‌هایی را برای دانش‌آموزان تعریف کنیم و پیوست رسانه‌ای نیز یعنی اطلاع‌رسانی دقیقی از موضوعات داشته باشیم.

وی اشاره کرد: همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی و ستاد عتبات عالیات باید در تولیدات رسانه بسیار قوی باشد. باید کار فرهنگی طراحی شود که ستاد و معاونت، دانش‌آموزان و معلمان برگزیده را به طور ویژه به کربلا ببرد.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در این مراسم اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش ظرفیت بالایی وجود دارد. ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی منسجم و اجرایی کردن این تفاهم‌نامه بتوان جمعیت 16 میلیونی دانش‌آموزان را به همراه خانواده‌هایشان پوشش داد.

افضلی خاطرنشان کرد: باید برنامه‌های ستاد عتبات عالیات را برای دانش‌آموزان معرفی کنیم تا با شناخت از خدمات به سوی برنامه‌ها سوق داده شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار