نمایشگاه موزه عبرت در بیرجند گشایش یافت

بیرجند (پانا) - نمایشگاه موزه عبرت در آستانه دهه فجر با حضور رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، استاندار خراسان جنوبی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولان در بیرجند گشایش یافت.

کد مطلب: ۱۳۴۳۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه موزه عبرت در بیرجند گشایش یافت

این موزه بازسازی شده موزه عبرت تهران است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و با همکاری مجموعه موزه عبرت تهران، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، مؤسسه فرهنگی هنری مهر باربد کویر و تعاونی فرادوخت مشکات با هدف آشنایی اقشار و سنین مختلف به‌ویژه نسل جوان با وقایع پیش از انقلاب و معرفی شخصیت‌های برجسته انقلاب برپا شد.
نمایشگاه موزه عبرت که از جنس روایت‌گری و تجسم‌سازی است، تا پایان بهمن ماه صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۱ ویژه بخش اداری و آموزشی استان و عصرها ساعت ۱۶ تا ۲۱ به روی عموم علاقه‌مندان در محل سوله ورزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دایر خواهد بود.
معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: در همه روایت تأکید شده، یکی از خصوصیات امت اسلام این است که از تاریخ درس عبرت بگیرند و تاریخ انقلاب اسلامی تا حد زیادی به تاریخ دوران حضرت موسی (ع) و فرعون تشبیه شده است.
محمد عباسی افزود: این نمایشگاه می‌تواند برش اجمالی از ظلم فرعون را نشان دهد و اعلام کند که ملت ایران با همدلی توانستند در مقابله با طاغوت و فرعون زمان خود صبورانه، با افتخار و عزتمند پیروز بیرون بیایند.
وی تصریح کرد: زمانی که مردم ایران فهمیدند سران طاغوت، شاهان و حاکمان‌شان هیچ نیستند و نوکر آمریکا هستند و قدرت حکمرانی ندارند در مقابل آنان به پا خاستند چرا که متوجه شدند حاکمان طاغوت شایسته و لایق ملت ایران نیستند.
معاون وزیر کشور با اشاره به فسادهای مختلف در دوران پهلوی گفت: اگر سوال شود که بار دیگر ۲۲ بهمن ماه ۵۷ اتفاق بیفتد چه کار خواهید کرد، با همه تبلیغاتی که رسانه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی دارند باز هم خواهیم گفت برای هزارمین بار در مقابل آنان ایستادگی می‌کنیم.
وی بیان کرد: قبل از انقلاب شاهان نالایق با ظاهر حق‌طلب بر مردم حکومت می‌کردند چرا که حکومت را حق خود می‌دانستند و افتخار ما این است که در دوران مردمی صبور و آزادی‌خواه زندگی می‌کنیم به همین خاطر است که همیشه ۱۲ بهمن را گرامی می‌داریم.
عباسی ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: سالروز ورود امام راحل به ایران اسلامی هزاران سال دیگر هم از مبارک‌ترین و زیباترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به تقدیم ۱۴ شهید انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی گفت: ابتکار عمل دولت سیزدهم درخصوص صرفه‌جویی از محل هدفمندی یارانه‌ها و ابلاغ اعتبارات تبصره ۱۴ به دستگاه‌های فرهنگی ستودنی است چرا که یکی از خروجی این ابتکار عمل، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پرداختن به حوزه فرهنگ است.
علی فرخنده افزود: با توجه به پیشینه انقلابی و فرهنگی مردم خراسان جنوبی تصمیم به برپایی نمایشگاه موزه عبرت با زبان هنر گرفتیم و این نمایشگاه در مقابل جریان تطهیر چهره پهلوی و در راستای منویات مقام معظم رهبری درخصوص جهاد تبیین طراحی و امروز افتتاح شد.
وی گفت امروز ‌می‌بینیم که کمپین در حمایت از افرادی ایجاد می‌شود که سرزمین، دارایی و منابع مردم را فروختند و به فرهنگ، دین و اعتقادات مردم هم رحم نکردند لذا ما به این نتیجه رسیدیم که برای مقابله در حوزه هنر نمایشگاه موزه عبرت را با مشارکت هنرمندان راه‌اندازی کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: برپایی نمایشگاه موزه عبرت اولین رویداد فرهنگی خراسان جنوبی در دهه فجر، کار جدید و نو است که امیدواریم مورد استقبال مردم واقع شود و حضور قشر جوان را در این نمایشگاه داشته باشیم تا ترویجی برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی باشد.
وی افزود: بخش اول این نمایشگاه فضای تاریک و مخوف رژیم پهلوی را به تصویر می‌کشد و بخش انتهای نمایشگاه فضای روشن و نورانی از دوران بیداری، آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و ولایت‌مداری مردم این دیار به تصویر کشیده شده است.
فرخنده گفت: سازه این نمایشگاه از خراسان رضوی منتقل شد و اجرای آن را مجموعه هنری و گروه‌های مردمی برعهده گرفتند.
وی اظهار داشت: نمایشگاه موزه عبرت تا پایان بهمن ماه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۱ برای ادارات، مراکز آموزشی، نظامی و دانشگاهی باز است و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برای بازدید عموم مردم دایر خواهد بود.

خبرنگار/ نرگس حمیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار