دبیر پویش کتابخوانی هیس طوری:

هیس طوری در معرفی ماهیت تمدن غرب نقش آفرینی می کند/فیلم

کرمانشاه(پانا) شریفی دبیر پویش هیس طوری با اشاره به اینکه تمدن غرب نقطه مقابل جهاد تبیین است افزود: هیس طوری در معرفی ماهیت تمدن غرب نقش آفرینی می کند.

کد مطلب: ۱۳۴۲۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
هیس طوری در معرفی ماهیت تمدن غرب نقش آفرینی می کند/فیلم

مهدی شریفی دبیر پویش کتابخوانی هیس طوری در گفت و گو با پانا گفت: واژه هیس‌طوری ایهام دارد؛ از یک طرف این واژه در زبان انگلیسی به معنای تاریخ است و از سوی دیگر اشاره به سرگذشت استعمار و فاجعه‌های دردناکش دارد که یکی از گوشه‌های تاریک چند قرن اخیر جهان به‌حساب می‌آید. بخشی از تاریخ که استعمارگران تمایلی به افشای واقعیت ندارند و ترجیح می‌دهند همیشه در سکوت باقی بماند. رفتار آنها در مواجهه با موضوع استعمار، شبیه به این است که به دیگران می‌گویند «هیس!» و در واقع اشاره به سکوتی دارد که غرب و قدرت های استعمارگر همیشه نسبت به گذشته خود داشته‌اند.

علی حسن نظری رئیس اداره فرهنگی و هنری،اردوها و فضا های پرورشی آموزش و پرورش استان عنوان کرد:هیس طوری با هدف آشنایی نوجوانان با سرگذشت استعمار در قالب مطالعه مجموعه ۱۵ جلدی سرگذشت استعمار به قلم مهدی میرکیایی از آذرماه امسال آغاز شده است و تا اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان تا اواخر فروردین ماه می‌توانند در این پویش شرکت کنند گفت: دانش آموزان برای شرکت در این پویش می‌توانند به سامانه Hisstori.ir مراجعه کنند.

در ادامه قسمت‌هایی از گفت‌و‌گوی این دو مقام مسئول با دانش آموز خبرنگار پانا ارائه می‌شود،با ما همراه باشید.


دانش آموز خبرنگار: بهار محمودآبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار