رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

‌TOD به معنی بارگذاری و شهرفروشی نیست

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد TOD به معنی بارگذاری و شهرفروشی نیست و این یک تصور غلط است که به این موضوع وجود دارد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
‌TOD به معنی بارگذاری و شهرفروشی نیست

سیدجعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با پانا درخصوص نگرانی‌هایی که درخصوص توسعه حمل و نقل‌محور (TOD) از سوی برخی اعضای شورای شهر تهران مطرح شده است، گفت: با اصل TOD هیچ عضوی مشکل ندارد و همه آن را به عنوان یک اصل علمی پذیرفته‌شده قبول دارند. اما اینکه TOD تنها شاخص برای توسعه شهر باشد این طور نیست؛ نه تئوریسین‌هایی که TOD را مطرح کردند چنین ادعایی را دارند و نه شورای شهر نسبت به TOD نظری متفاوت دارد.

وی افزود: TOD یکی از شاخص‌های توسعه شهری است که باید مدنظر قرار بگیرد. ما شاخص‌های دیگری هم داریم که حتما نادیده گرفته نمی‌شوند و این موضوع در برنامه چهارم پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد:‌ TOD به معنی بارگذاری و شهرفروشی و... نیست. این یک تصور غلطی است که به این موضوع وجود دارد؛ نگاه TOD به توسعه شهری این است که مردم به خدمات موردنیازشان در فواصل منطقی دسترسی داشته باشند و محوریت این خدمات، حمل‌ونقل عمومی باشد تا مردم برای گرفتن خدمات نیاز به سفرهای متعدد شهری نداشته باشند.

تشکری هاشمی تصریح کرد: ما در TOD نگاهمان به توسعه متوازن است و البته با تاکید بر حمل و‌نقل عمومی؛ لذا در برنامه چهارم هم لحاظ شده است، بنابراین به مفهوم بارگذاری بیش از آنچه در طرح تفصیلی و طرح جامع گفته شده، نخواهد بود و اصولا TOD به مفهوم فقط بارگذاری و ایجاد واحد تجاری نیست، بلکه این است که دسترسی مردم را به انواع خدمات در یک فاصله مطلوب و در عین حال با یک توسعه متوازن برقرار کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار