مسئول قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی در مراسم رونمایی از طرح "سامانه برپا":

قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به دنبال حل مسئله است، نه انجام کارهای روتین

تهران (پانا) - مسئول قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در مراسم رونمایی از طرح "سامانه برپا" (برنامه پشتیبان آموزشی) با بیان اینکه نزدیک به ۱۱ماه از شکل گیری قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر می‌گذرد، گفت این قرارگاه به دنبال حل مسئله است نه انجام کارهای روتین و منظمی که به بخش‌های مختلف محول می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۲۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به دنبال حل مسئله است، نه انجام کارهای روتین

حمیدرضا خان‌محمدی در مراسم رونمایی از طرح "سامانه برپا" (برنامه پشتیبان آموزشی) با بیان اینکه نزدیک به ۱۱ماه از شکل گیری قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر می‌گذرد، گفت: این قرارگاه به دنبال حل مسئله است نه انجام کارهای روتین و منظمی که به بخش‌های مختلف محول می‌شود. از ابتدا همکاری با ستاد توانمندسازی و تحول اجتماعی محور ۲۰۲۰ محله مدنظر بود و مطرح شد و در نهایت کمتر از دو هفته تفاهمی برقرار شد.

وی ادامه داد: اقدامات بسیاری دز قرارگاه انجام شد، برای مثال دانش آموزانی که به دلیل نداشتن لوازم‌التحریر از تحصیل باز می‌ماندند، تحت پوشش قرار گرفتند، همچنین تهیه فهرست مدارسی که پیشرفت فیزیکی بیشتر از ۷۰ درصد داشته‌اند نیز برای تکمیل نهایی در دستور کار قرار دارد که براساس توافقات انجام شده با ستاد توانمندسازی و تحول اجتماعی محور ۲۰۲۰ محله قرار است آن‌ها نیز به ما در این زمینه کمک کنند.

مسئول قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر افزود: همچنین حوزه پرورشی و تربیتی و حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز در دستورکار قرار گرفته است.

خان‌محمدی با اشاره به طرح «بانک زمان» گفت: بحثی با عنوان «بانک زمان» در جلسات ابتدایی مطرح و قرار شد به نقطه‌ای برسد که امروز نهایی شده و شاهد افتتاح آن با عنوان «سامانه برپا» در روز جاری خواهیم بود.

وی ادامه داد: تعداد معلم ها و گروه‌های جهادی با انگیزه کم نیست. در قالب سامانه برپا می‌خواهیم ظرفیت‌ها و نیازها را به یکدیگر متصل و این ظرفیت‌های جهادی را توسعه دهیم که امیدواریم زیرساخت‌ها به خوبی فراهم شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: این سامانه در راستای ارتقای کیفیت آموزش بسیار کمک کننده است. تعداد زیادی از معلمان در این فرایند مشارکت دارند تا به عنوان مثال به دانش آموزانی که به هر دلیل دچار مشکل در تحصیل هستند و دسترسی به آموزش ندارند کمک کرده و مشکلات آن‌ها را برطرف سازند.

خان‌محمدی در پایان یادآور شد: این یک شروع است و امیدواریم به سرعت آماده ارتقاء باشد و همچنین زیرساخت‌ها فراهم شود تا افت کیفیت تعلیم و تربیت در محلات حاشیه‌ای با این سامانه به حداقل برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار