وزیر کشور:

کارکرد اساسی احزاب ایجاد تعادل و وفاق در جامعه است

اگر به منافع ملی، وحدت ملی، امنیت ملی و مصلحت ملی ‌توجه کنیم‌ هیچ محدودیتی برای فعالیت احزاب و تشکل‌ها نداریم‌

تهران (پانا) - وزیر کشور با بیان اینکه کارکرد اساسی احزاب ایجاد تعادل در جامعه است‌ گفت احزاب باید برای بهبود اوضاع پیشنهادهای منسجم و سیاست‌ها و حرف‌های خود را به‌صورت سامان یافته ارائه کنند.

کد مطلب: ۱۳۴۲۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
کارکرد اساسی احزاب ایجاد تعادل و وفاق در جامعه است

احمد وحیدی در همایش آسیب‌شناسی دو انتخابات اخیر ضمن تبریک ایام ماه رجب و دهه فجر، اظهار کرد: با داشتن قریب به ۱۳۴ حزب و تشکیلات سیاسی، چه انتظاری از این ظرفیت برای پیشرفت کشور است؛ بی‌تردید احزاب یک ظرفیت و سرمایه ارزشمند هستند. آنچه که قرار است محقق شود این است که کشور رشد و پیشرفت کند و این پیشرفت نیز بر عهده مردم باشد و احزاب نیز محلی برای تجمع افکار مردم باشد.

وی افزود: اولین سوال این است که ما در این مسیر چه مشکل و کمبودی داریم؟ کشور به حزب احتیاج دارد و احزاب می‌توانند در ثبات سیاسی و جلب مشارکت سیاسی راهگشا باشند.

وزیر کشور بیان کرد: شاخص‌ها و معیارهای مربوط به وظایف احزاب در قانون اساسی و سیاست‌‌های بالادستی ذکر شده است. منافع ملی، وحدت ملی، امنیت ملی و مصلحت ملی، واژگانی است که مد نظر همه احزاب است؛ هیچ فعالیتی نباید باشد مگر اینکه در جهت منافع ملی باشد. اگر ما به این چهار عامل توجه کنیم، هیچ محدودیت دیگری برای فعالیت احزاب و تشکل‌ها نداریم.

وی با بیان اینکه احزاب باید مورد حمایت واقع ‌و تقویت شوند، گفت: اعتقاد ما این است که ما باید مرتب گفت‌وگو کنیم که تصویر احزاب را به نمایش بگذاریم.

وحیدی ادامه داد: مساله مهم دیگر این است که احزاب کارکرد واقعی خود را داشته باشند؛ کارکرد اساسی احزاب ایجاد تعادل در جامعه است. همچنین احزاب باید برای بهبود اوضاع پیشنهادهای منسجم و سیاست‌ها و حرف‌های خود را به صورت سامان‌یافته ارائه کنند. احزاب باید بتوانند شرایط وفاق اجتماعی با حرکت‌ در لایه‌های مختلف اجتماعی را بشناسند و ایجاد کنند. همچنین احزاب باید فراگیری داشته باشند.

وی گفت: قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین در دولت قبل بسته شد که قرارداد خوبی بود اما در فضای رسانه اینطور مطرح شد که کشور را به چین دادیم که کاملا معلوم بود در فضای رسانه‌ای اطلاعات دقیقی داده نمیشد لذا اگر حزبی به این مساله ورود می‌کرد و روشنگری می‌کرد دیگر برداشت‌های اشتباهی اتفاق نمی‌افتاد.

وی اضافه کرد: چه خوب است که احزاب با توجه به اتفاقات اخیر موضع‌گیری کنند. اگر حزبی در این شرایط موضع خود را مشخص نکند عملکرد حزب به مرور تضعیف می‌‌شود.

وزیر کشور اظهار کرد: سه جریان اصلی در کشور یعنی اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقلین باید همواره در حال گفت‌وگو و تبادل اندیشه باشند و باید از این ظرفیت برای رشد و پیشرفت کشور بهره گرفت. اختلاف نظر نباید طوری برجسته شود که به دشمنی و اصطکاک معنا شود. وزارت کشور بر اساس اصول قانون اساسی به دنبال تقویت و نقش آفرینی موثر احزاب است و باید از این ظرفیت برای پیشرفت کشور به نحو مناسبی بهره گرفت.

وحیدی در پایان خاطرنشان کرد: ما در وزارت کشور حامی گفت‌و‌گو و نقش‌آفرینی احزاب هستیم‌‌ و برای احزاب نقش بسیار موثری قائل است. امیدوارم بتوانیم با یکدیگر دوره نوینی از فعالیت‌های احزاب را در حرکت گفتمان پیشرفت کشور و تحکیم مبانی اسلام و آرمان‌های امام را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار