امام جمعه رودهن:

دشمنان از هویت دینی و ملی مسلمانان به ویژه ایرانیان آسیب‌های زیادی دیده‌اند

رودهن(پانا)- امام‌جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه گفت، دلیل اقدامات خصمانه زیاد دشمنان بر علیه ایران و اسلام، این است که از هویت دینی و ملی مسلمانان و بخصوص ایران آسیب‌های زیادی دیده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۴۱۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
دشمنان از هویت دینی و ملی مسلمانان به ویژه ایرانیان آسیب‌های زیادی دیده‌اند

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نمازجمعه این هفته عنوان کرد: یکی از بایسته های مهم زندگی مومنانه کنار گذاشتن گناه و دوری کردن از گناه است.همه‌ گناهان ظاهری و باطنی باید کنار گذاشته شود. گناهان ظاهری آن گناه‌هایی هستند که با اعضا و جوارح انجام میشوندع و گناهان باطنی با فکر و تصمیم انجام می‌شوند.سرمایه بزرگ ما در این دنیا عمر، جوانی، سلامتی جسم، عقل و هوش، محبت و استعداد های خدادادی است. خوش‌بحال انسانی که این سرمایه را میدهد و عمل خیر و توشه راه ذخیره می‌کند.

وی افزود: نه تنها باید از گناهان بزرگ بلکه باید از همه گناهان چه کوچک و چه بزرگ، چه آشکار و چه نهان جلوگیری کنیم و هیچ گناهی را کوچک نشماریم.انسان مومن و متقی بایستی زندگی خود را بر مدار اطاعت از خدا و دوری از گناه تنظیم کند.گنهکاران نه تنها در قیامت بلکه در این دنیا نتایج بدشان دامن گیرشان می‌شود.

حسینی در ادامه با اشاره به دهه فجر بیان کرد: نه تنها در تاریخ ایران و تاریخ اسلام که در تاریخ بشریت عظمت و حقیقت دهه فجر و پیروزی انقلاب وقتی برای ما روشن می‌شود که شناخت جامع و کاملی نسبت به شرایط قبل از انقلاب و وضعیت ملت ایران در دید جامعه جهانی و نسبت به شرایط بعد از انقلاب و دیدی که ملت ها به جامعه ایران و ملت سربلند ایران پیدا کردند شناخت جامعی پیدا کنیم. یک انسان فرزانه و عارف، وارسته در امور مادی، روشن بین، شجاع، بصیر و مجاهدی مثل امام خمینی(ره) عهده‌دار پیشوایی و رهبری ملتی می‌شود که مایه های اعتقادی و ایمانی مردمش قوی و ریشه دار است.

وی اذعان کرد: با پیوندی که بین امام الهی و ملتی با ایمان شکل گرفت به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داده شد. در گام نخست این پیوند سلطنت ننگین استمدادی برچیده شد و حکومتی مردمی و مردم سالار شکل گرفت.به فرموده رهبر عالیقدر، عنصر اراده ملی که جان مایه ی پیشرفت همه جانبه کشور و جان مایه ی حقیقی کشور است در کانون این مرز و بوم وارد شد.ملت سربلند و بی نظیر ایران اسلامی با تبعیت از موارد دینی و رهبری الهی توانست با انقلابی شکوهمند بساط ظلم و استبداد و خفت و خاری را برچیند و این انقلاب و آرمان‌های این انقلاب را به سرانجام برساند و نه تنها انقلاب را به پیروزی رساندند بلکه چهل و چهار سال است علی رغم دشمنی های قدرت‌های بزرگ دنیا بر آرمان های این انقلاب ایستادگی کرده‌اند و همچنان این مقاومت و ایستادگی آنها خار چشمی برای دشمنان این مرز و بوم است.

خطیب نماز جمعه، در توضیحات بیشتر تصریح کرد: همه باید بدانیم که سرمایه اصلی کشور ما، سرمایه نظام و انقلاب ما، مردم هستند و این انقلاب که چهل سال است مسیر خود را به خوبی ادامه می‌دهد مرهون همراهی‌های ملت هوشمند و سربلند در کنار رهبری حکیمانه و هوشمندانه ی امامین انقلاب است.اسلام هراسی و مقابله با دستورات اسلام راهبرد دائمی استکبار جهانی در سال های پیش از انقلاب بوده و تبدیل به یک سیاست دائمی و مستمر برای صهیونیسم جهانی شده است.در دوره های اخیر خصوصا پس از رشد و بالندگی اسلام گرایی و به ویژه گفتمان مقاومت اقدامات این دشمنان هم بیشتر شده است، چرا که آنها از هویت دینی مسلمان ها و از هویت دینی ملت ایران آسیب دیده‌اند.

امام جمعه رودهن توضیح داد: تکرار اهانت به مقدسات توسط نشریه غربیگرایه فرانسوی در روزهای اخیر که گذشت و اخیرا هم تکرار اهانت به قرآن و قرآن سوزی در سوئد، قطعاتی از یک پازل و جورچین هستند و همراهی دولت سوئد با این هتاکی ها را میتوان ادامه ی رفتارهای ضد اسلامی و نژاد پرستانه بر ساختار لیبرال دموکراسی و نظام سرمایه‌داری کشورهای غربی دانست.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: هدف این‌ها از اسلام ستیزی این است که می‌خواهند حساسیت مسلمان‌ها نسبت ارزش ها و آرمان‌های دینی‌شان را بسنجند. هدف دیگر آنها این است که می‌خواهند این مسائل را عادی سازی و تبدیل به یک هنجار کنند که واکنش تندی از جانب مسلمانان صورتی نگیرد اما بایسته است که واکنش‌های هوشمندانه و قاطعانه‌ای به این اقدامات دین‌ستیزانه توسط نهادهای دینی و دولت های اسلامی صورت بگیرد، یکی از وظیفه های همگانی دینی که باید به آن توجه داشته باشیم فراهم کردن بستر و برنامه های فرهنگی، معنوی و تربیتی برای خودمان و جوانان و نوجوانان است.یکی از این برنامه‌ها که می‌تواند آثار تربیتی و فرهنگی داشته باشد برنامه اعتکاف است که در ماه مبارک رجب برگزار می‌گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار