هوشمندسازی بهزیستی در دستور کار قرار گرفت

تهران (پانا) - رئیس مرکــز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشور گفت هوشمندسازی در دستور کار سازمان بهزیستی کشور قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۳۴۱۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
هوشمندسازی بهزیستی در دستور کار قرار گرفت

عبدالله کرم‌زاده اظهار داشت: لازمه حرکت به سمت هوشمندســازی که بخشی از شفافیت را هم پوشش خواهد داد، الکترونیکی شدن خدمات سازمان است که می‌توان به ایجاد پنجره واحد خدمات در پیشخوان مجازی ســازمان و الکترونیکی کــردن ۵۴ خدمت مصوب سازمان، طراحی و اســتقرار سامانه جامع خدمات سازمان، طراحی داشبوردهای مدیریتی سازمان با ۶۲ گزارش به منظور تصمیم‌گیری برای مدیران ســازمان، استقرار مرکز تماس فناوری اطلاعات با ۵ نیروی انسانی از طریق ۵ خط تلفن، سامانه تیکتینگ و چت آنلاین پشتیبانی فنی و اجرایی سامانه‌های سازمان و ارتباط الکترونیک با ســایر دستگاه‌ها از طریق وب سرویس(بانک مرکزی، دستگاه‌های حمل و نقل، شرکت‌های آب، برق، گاز، پلیس راهور، پلیس فراجا و کمیته امداد) اشاره کرد.

وی ادامه داد: سامانه جامع خدمات بهزیستی کشور در واقع یک سیستم اطلاعاتی اســت که امکان ارائه خدمت به مددجویان، افراد تحت پوشش ســازمان و واجدین شــرایط دریافت‌کننده خدمات عمومی سازمان را در سطح کشور با اهدافی از قبیل افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از خدمات قابل ارائه سازمان بهزیستی، تسهیل دسترســی به خدمات توسط گروه‌های هدف، گســترش و نفوذ هر چه بیشتر خدمات بهزیستی به صورت الکترونیکی، مدیریت پیش فعالانه (Proactive)، ارائه خدمات با شناسایی گلوگاه‌ها و رصد مداوم کارایی فرآیندها و ارتقای سطح خدمات با بهینه‌ســازی و پایش فرآیندها و کاتالوگ خدمات سازمان بهزیستی را فراهم می‌کند.

رئیس مرکــز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: مطابق آخرین ارزیابی سازمان فناوری اطلاعات، سازمان بهزیستی در بین حدود ۱۴۰ دستگاه ارزیابی شده دارای رتبه ۳۶ است و با برنامه‌ریزی انجام‌شده چشم‌انداز مرکز این اســت که طی ۴ سال آینده، این رتبه به کمتر از ۱۰ برسد. بنابراین از ۵۲ ســامانه طی این برنامه در قالب نرم‌افزار یکپارچه به صورت پنجره واحد در اختیار خدمت‌گیرندگان، کارکنــان و ذینفعان قرار خواهد گرفت.

کرم‌زاده گفت: برای امسال و سال آینده هم ادغام ســامانه‌های موازی شامل دو ســامانه بزرگ ارمغان و مثبت زندگی بوده و از حیث تاثیرگذاری مالی قریب به ۸۰ درصد منابع مالی سازمان با نرم‌افزار جدید خواهد شد. همچنین همزمان در معاونت آموزش، پژوهش و ســاختارهای ســازمانی نیز موضوع مدیریت دانش در حال اجرا شدن است.

وی در تعریف هوشمندسازی افزود: در تعریــف عامــه هوشمندســازی می‌تــوان گفــت که هوشمندسازی یعنی بهره‌گیری از ابزارها و تکنیک‌های فنی و اطلاعاتی جهت مدیریت صحیح امور، تسهیل فعالیت‌ها، ارتقا و اصلاح ســبک زندگی، شتاب بخشــیدن به اجرای دقیق و حرفهای‌تر امور، کاهش مصرف انرژی و بهره‌برداری حداکثــری از خدمات حوزه فناوری اطالعات در راســتای ارتقای شاخص‌های زندگی فردی و اجتماعی است.

رئیس مرکــز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشور گفت: داشتن کسب و کاری با حداکثر بهینه‌گی رؤیای هر سازمانی هست. آنچه سازمان‌ها به دنبال آن هستند نمایش اطلاعات ســریع ولی راهبردی و بسیار خاص از وضعیت عمومی خود است تا بتوانند بهترین تصمیم را در کمترین زمان ممکن بگیرند و نتیجه آن افزایش بهره‌وری و در نتیجه ارائه خدمات بهتر و افزایش رضایت‌مندی خواهد بود.

کرم‌زاده تاکید کرد: هوش ســازمانی با توجه و تمرکز بر رشد و تقویت ســازمان می‌تواند موفقیت سازمان را تضمین کند. در خصوص اینکه چه دستاوردها و مزایایی می‌تواند داشــته باشد باید گفت که تسریع در ارائه خدمات و کاهــش دادن زمان فرآیندها، کاهش هزینه‌های نیروی انسانی، ارائه سرویس‌های بدون تعطیلی، شفاف بودن کسب و کار، تشکیل پایگاه‌های دانش برای آموزش و توسعه کســب و کار از جمله مزایای هوشمندسازی است که برای سازمان‌ها وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار