فرماندار بهارستان خبر داد:

احداث نخستین اردوگاه دانش‌آموزی در بهارستان

بهارستان (پانا) - فرماندار بهارستان از احدات نخستین اردوگاه دانش‌آموزی با 30 میلیارد تومان اعتبار در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۱۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
احداث نخستین اردوگاه دانش‌آموزی در بهارستان

عبدالله نوحی، فرماندار شهرستان بهارستان در نشست خبری با اصحاب رسانه سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به بهارستان، را نقطه عطفی در تحولات عمرانی این شهرستان دانست و گفت: با اجرایی شدن مصوبات هیئت دولت، شاهد توسعه و پیشرفت امکانات در بهارستان خواهیم بود به طوری که با افزایش امکانات و سرانه به نقطه مطلوب نزدیک‌تر خواهیم شد و غبار محرومیت را از چهره بهارستان پاک خواهیم کرد.

نوحی ادامه داد: با توجه به وسعت کم زمین‌های کشاورزی و همچنین افزایش اشتغال‌زایی شهروندان، دستور صدور مجوز و پرداخت تسهیلات برای احداث شهرک‌های صنفی گلخانه‌ای داده شده که 50 هکتار زمین با 400 میلیارد تومان اعتبار در ارتباط با این موضوع در نظر گرفته شد.

او یکی از چالش‌های مهم بهارستان را کمبود سرانه‌های آموزشی دانست و گفت: در سطح شهرستان بیش از 125 هزار دانش‌آموز در 115 واحد آموزشی در دوشیفت مشغول به تحصیل هستند که متاسفانه مدارس ما نسبت به دانش‌آموزان محدود است؛ اما با دستور و مصوبه ریاست جمهوری عملیات ساخت 10 واحد آموزشی با 150 میلیار تومان اعتبار از هفته آینده آغاز خواهد شد.

نوحی همچنین از احداث اولین اردوگاه دانش‌آموزی در بهارستان خبرداد و گفت: برای احداث این اردوگاه 30 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده تا محض تعیین مکان مناسب عملیات احداث آغاز خواهد شد، که با راه‌اندازی این مجموعه می‌توانیم در بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی کنیم.

فرماندار بهارستان ادامه داد: بحث مطالعاتی اتصال مترو اسلامشهر به بهارستان هنوز انجام نشده و فعلا در شورای ترافیک کشور این موضوع به تصویب نرسیده و اعتبار دولتی برای مترو بهارستان تخصیص نیافته است و به محض تصویب در شواری ترافیک و تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

نماینده دولت در بهارستان اضافه کرد: با توجه به این که بخش قابل تجهی از واحدهای مسکونی در بهارستان را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهد، در جلساتی که با شرکت بازآفرینی شهری به عنوان متولی اصلی بافت‌های فرسوده داشته‌ایم مقرر شد، تا بهارستان به عنوان شهرستان پایولت کشوری به جهت بازآفرینی بافت‌های فرسوده انتخاب شود و مطالعات آن در حال انجام است تا با همکاری شهرداری‌ها این موضوع به سرانجام برسانیم.

خبرنگار: محمد اصغری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار