معاون آموزش متوسطه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه فرهنگیان؛

تعامل با دانشگاه فرهنگیان زمینه‌ساز تحقق عدالت آموزشی مطلوب‌تر

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه فرهنگیان، گفت تعامل با دانشگاه فرهنگیان زمینه تحقق عدالت آموزشی مطلوب‌تر است.

کد مطلب: ۱۳۴۱۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تعامل با دانشگاه فرهنگیان زمینه‌ساز تحقق عدالت آموزشی مطلوب‌تر

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمدمهدی کاظمی گفت: ارتباط با دانشگاه فرهنگیان و جلسات مشترک برگزار شده در سال جاری، در راستای تعاملات حرفه‌ای تربیتِ معلم در ۸ سال گذشته کم‌نظیر بوده است. این تعاملات موجب بهبود در فرآیندهای یاددهی یادگیری، ارتقای کیفیت آموزشی و افزایش عدالت آموزشی در مدرسه خواهد شد.

وی اضافه کرد: اجرای کارورزی و جشنواره الگوهای برتر تدریس ازجمله مواردی است که معاونت و دانشگاه تعامل دارند و در راستای بهبود اجرای کارورزی دفاتر این معاونت به‌صورت ویژه به آن پرداخته و پیگیر موضوع هستند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه دوره اول متوسطه، دوره شکل‌گیری هویت دانش آموزان است، اظهار داشت: ضرورت دارد معلمان توانایی هویت بخشی به دانش آموزان را داشته باشند. همچنین از دیگر موضوعات این دوره، بحث هدایت تحصیلی است که باید معلمان در راستای شناسایی استعدادهای دانش آموزان و زمینه‌سازی برای هدایت تحصیلی مناسب مهارت‌های لازم را کسب نمایند.

عضو شورای عالی آموزش‌وپرورش در پایان با اشاره به تربیت‌معلم چند مهارتی، گفت: با توجه به پراکندگی پوشش تحصیلی دانش آموزان دوره اول متوسطه در مناطق مختلف، ضرورت دارد تربیت‌معلم چند مهارتی در راستای رفع نیازهای مدارس انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار