تاثیر جشنواره‌ها در ارتقاء کیفی تعلیم و تربیت

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵، به خروجی و تاثیرات جشنواره‌ها درارتقا کیفی تعلیم و تربیت و بهره‌گیری از نتایج آن در فرایند آموزشی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۱۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تاثیر جشنواره‌ها در ارتقاء کیفی تعلیم و تربیت

آیین تجلیل از برگزیدگان کشوری و استانی هجدهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس و ششمین جشنواره نوآوری با هدف ترویج فرهنگ پژوهش محوری در انتخاب روش های تدریس اثربخش متناسب با ابعاد عوامل موثر در ارتقاء کیفیت آموزش و به اشتراک گذاشتن تجربیات زیسته در بین دبیران، با حضور محسن مطلبی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه۵، محبوب شریعتی؛ معاون آموزش متوسطه، کارشناس مسئولان، کارشناسان و مسئول گروه های آموزشی متوسطه، مدیران اجرا، نماینده های مدیران و دبیران برگزیده کشوری و استانی در سالن کنفرانس فرهنگ اداره آموزش و پرورش منطقه۵ برگزار شد.

محسن مطلبی، کسب رتبه های کشوری و استانی را به دبیران تبریک گفت و ضمن اشاره به اهداف برگزاری جشنواره ها اظهار کرد: برگزاری جشنواره ها فرصتی در جهت شکوفایی استعدادهای دبیران در امر روش های تدریس نوین و به روزآوری علوم مربوطه با اتکا بر دانش و تجربه و فناوری است.

وی به خروجی و تاثیرات جشنواره ها در ارتقا کیفی تعلیم و تربیت و بهره گیری از نتایج آن در فرایند آموزشی تاکید و بیان کرد: از ظرفیت ها و استعدادهای برگزیدگان باید به نحوی مطلوب و با استفاده از روش های مختلف، تجربه گردانی کرد.

در ادامه مطلبی، در خصوص برنامه ریزی برای اجرای طرح های منطقه ای از جمله پویش کتاب و کتابخوانی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی با نگاه تلفیقی به استفاده از روش های سنتی و فناوری، تنظیم سند راهبردی منطقه و تجربه گردانی در بین دبیران سخن گفت.

محبوب شریعتی، به اهمیت ضرورت اجرای جشنواره ها با هدف ارتقا کیفیت بخشی به نظام آموزشی در دنیای امروز پرداخت.

همچنین، مسئول گروه های آموزشی گزارش مختصر و آماری در زمینه جشنواره ها و محورهای آن و تعداد برگزیدگان اعلام و تصریح کرد: حضور فعال و کم نظیر دبیران و کسب ۱۲ رتبه کشوری و ۶ رتبه استانی و ۱۰۲ رتبه منطقه ای در جشنواره های متوسطه اول و دوم در محورهای مختلف نشان از استعدادها و ظرفیت های نهفته و از جمله افتخارات منطقه است.

در پایان طی گفتگوی صمیمانه دبیران با محسن مطلبی در خصوص چالش های کنونی آموزش و پرورش به ارائه نقطه نظرات پرداخته شد و مراسم با تجلیل از برگزیدگان و اهداء تقدیرنامه ها و جوائز توسط مدیر منطقه و شورای معاونین به برگزیدگان پایان پذیرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار