مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

سامانه نورینو، مسیر مطالبه‌گری حوزه فعالیت‌های پرورشی است

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، سامانه نورینو را اولین‌مسیر مطالبه‌گری در حوزه فعالیت‌های پرورشی بیان کرد و از تکمیل نواقص این سامانه برای انسجام بیشتر برنامه‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۱۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
سامانه نورینو، مسیر مطالبه‌گری حوزه فعالیت‌های پرورشی است

میکائیل باقری در نشست هم‌‌اندیشی روسای ادارات نماز، قرآن و عترت سراسر کشور اظهار کرد: سامانه نورینو، اولین مسیری است که برای مطالبه‌گری در حوزه پرورشی ایجاد شده.

وی با بیان اینکه نقد را می‌پذیریم، خاطرنشان کرد: ممکن است در ابتدای استفاده از سامانه نورینو یا هر اقدام جدید دیگری با مشکلاتی هم مواجه شویم اما کار را به صورت مرحله‌ای باید انجام داد تا نواقص به مرور تکمیل شود.

باقری با بیان اینکه مزیت سامانه نورینو این است که تنظیمات آن در اختیار خودمان است، افزود: در گذشته سامانه‌هایی وجود داشت که اختیار تنظیمات آن در اختیار خودمان نبود و اصلاحات سامانه‌ها زمان‌بر می‌شد اما اکنون هر اصلاحی لازم باشد در کمترین زمان ممکن انجام‌می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: روسای ادارات قرآن، عترت و نماز استان‌ها در هر قسمت از سامانه نورینو که ضعفی احساس می‌کنند اعلام کنند تا رسیدگی شود.

وی اظهار کرد: سامانه نورینو سبب انسجام در برگزاری برنامه‌ها شده و در حال تکمیل است و استان‌ها نیز هر پیشنهادی برای تکمیل نواقص سامانه دارند می‌توانند ارائه کنند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خصوص ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، جدا از شورای امر به معروف وزارت است.

وی با بیان اینکه هر یک از دستگاه‌های اجرایی دارای شورای امر به معروف و نهی از منکر هستند، اظهار کرد: وزیر و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت به ترتیب رئیس و جانشین شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت آموزش و پرورش هستند و دبیری این شورا بر عهده مدیرکل قرآن، عترت و نماز است.

باقری با بیان اینکه این شورا متشکل از اعضای از بخش‌های مختلف وزارتخانه است، خاطرنشان کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها نیز به ریاست مدیرکل تشکیل می‌شود و دبیر این شورا در استان با نظر مدیرکل انتخاب می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خصوص تامین کتاب‌های مربوط به مسابقات این حوزه گفت: کتاب‌های مربوط به منبع سوالات مسابقات هم در شبکه شاد، بارگزاری شده و هم در سامانه نورینو وجود دارد و قابل استفاده است.

وی در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای قرآنی قرارداد کار معین استان‌ها ابراز کرد: این نیروها در سطح کشور ۵ هزار نفر بودند که به مرور کاهش یافته و به ۶۶۷ نفر رسیده است.

باقری تصریح کرد: آنچه در خصوص تبدیل وضعیت این نیروها بر عهده وزارت آموزش و پرورش است را پیگیری می‌کنیم اما این کار در دست سازمان اداری و استخدامی است و با مجوز آن‌ها باید تبدیل شوند.

هر یک از روسای ادارات نماز، قرآن و عترت استان‌ها در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت‌ گرفته در استان به بیان نظرات و پیشنهادات خود در حوزه نماز، قرآن و عترت پرداختند و مدیران ادارات زیرمجموعه اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت هم توضیحات لازم را ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار