دبیر ادبیات فارسی آموزش و پرورش ملارد در گفتوگو با پانا عنوان کرد:
در معرض دید گذاشتن کلمات بیگانه و نوشتن معادل فارسی آن، روشی نوین برای بهرهگیری از ادبیات فارسی
ملارد(پانا) - دبیر ادبیات دبیرستان فاطمیه ملارد در بیان روشی جدید و نوین برای بهرهمندی از ادبیات فارسی گفت در معرض دید گذاشتن کلمات بیگانه و نوشتن معادل فارسی آن روش خوبی برای یادگیری بهتر و حفظ زبان فارسی است.
زهرا کریمیفرد، دبیر ادبیات فارسی دبیرستان فاطمیه ملارد، در مورد روش بهرهگیری بیشتر از ادبیات فارسی در گفتوگو با پانا گفت: «روشهای متعددی برای بهرهمندی از زبان و ادبیات فارسی وجود دارد، اما هر کدام قانون و اصولی دارند که مانند کمربند ایمنی که برای رانندگان لازمالاجرا است، قانونهای بکارگیری از اصطلاحات پارسی هم الزامی هستند.»
وی در ادامه اضافه کرد: «مدرسه، ابتداییترین مکان پرورش دانشآموزان است که میتوان در آن واژه و اصطلاحات بیگانه که در برخی کتب نوشته شده است به همراه معادل پارسی آن را نوشت و در معرض دید دانشآموزان قرار داد تا آنان هم به یادگیری و کشف این کلمات بیگانه و یافتن معادل آن کلمات ترغیب شوند.»
کریمیفرد عنوان کرد: «راهکار دیگری که میتوان در مدارس جهت یادگیری بهتر ادبیات فارسی، به اجرا درآورد، برگزاری مسابقات با محوریت شعر، ادبیات و انشا است که در نوشتن آن بدون استثنا از ادب فارسی استعمال شود و برای برگزیدگان جوایز ارزنده در نظر گرفته شود.»
دبیر ادبیات فارسی مدرسه فاطمیه افزود: «در راستای این مسابقات میتوان دانشآموزانی را که در زمینه ادبیات و فرهنگ پارسی استعداد و شایستگی کافی را دارا هستند، شناسایی و کشف کرد و نوشتهها و داستانها و ابیات آنها را در مجلات و یا جزوههای اطلاعاتی در مدارس انتشار داد و در اختیار سایر دانشآموزان و علمجویان قرار داد.»
دانشآموز خبرنگار: هستی اسدی مقدم
ارسال دیدگاه