مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان:

۶۰ نوع فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌مناسبت دهه فجر برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های این کانون را در آستانه چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۱۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
۶۰ نوع فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌مناسبت دهه فجر برگزار می‌شود

‌حامد علامتی در نشست خبری اعلام برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان دهه فجر خاطرنشان کرد: از همان ابتدای تشکیل جلسات هماهنگی، هدفگذاری این بود که برنامه‌ها و کارهای نو، ابتکاری و خلاقانه در حوزه کودک و نوجوان طراحی شود.

وی ابراز کرد: یکی از ابتکارات این بود که خودمان را منوط به سایر دستگاه‌های عضو کمیته نکردیم و از ظرفیت تشکل‌های مردمی، سازمان‌های مردم‌نهاد و حلقه‌های واسط و فعال در حوزه کودک و نوجوان بهره جستیم و متناظر با کمیته کودک و نوجوان در ستاد، در ۳۱ استان هم این کمیته را داشتیم که با حضور دستگاه‌های مربوطه و نهادهای مردمی تشکیل شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: اوج و قله برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان، حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهد بود.

وی با اشاره به بخشی از برنامه‌ها اظهار کرد: سعی کردیم رویکرد برنامه‌های کودک و نوجوان به معنای میزبانی آن‌ها باشد و خود کودکان و نوجوانان، صحنه‌گردان برنامه‌های دهه فجر خواهند بود.

علامتی خاطرنشان کرد: برنامه‌ها با نگاه خلاقیت و ابتکار، برنامه‌ریزی شده و استفاده از هنر به عنوان یکی از ابزارهای انتقال مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین با روش‌های هنری، سرلوحه کارها است، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین راهبردهای ما میزبانی خود کودکان و نوجوانان است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: از گزارش‌محوری در برنامه‌های دهه فجر عبور کرده و سعی کرده‌ایم به سمت برنامه‌های تبیینی و توصیفی سعی حرکت کنیم و دستاوردهای نظام را با روش‌های هنری برای فرزندان این مرز و بوم تبیین کنیم ضمن اینکه ایجاد فضای شور و نشاط هم جزء سیاست‌های ما بوده است.

وی گفت: از دستگاه‌های عضو کمیته خواستیم تا هر کدام برنامه‌های خود را اجرا کنند اما یک برنامه را به عنوان برنامه محوری قرار دهند و همه اعضا برای تحقق آن کمک کنند.

وی اظهار کرد: مراسم تحدید بیعت با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به صورت نمادین طی روزهای آینده با حضور تعدادی از کودکان و نوجوانان در حرم امام راحل برگزار خواهد شد. همچنین طی هماهنگی با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور سعی شده از فضای نماز جمعه و محیط‌های پیرامون آن در سراسر کشور برای برپایی غرفه‌های کودک و نوجوان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: نشست‌های مختلفی برای مربیان در حال برگزاری است تا بتوانند جریان‌شناسی فرهنگی، سیاسی و فضای سایبری برای کودکان و نوجوانان را داشته باشند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: اهدای کتاب با اولویت مناطق عشایری و روستایی، برگزاری مسابقات مختلف ادبی، فرهنگی، هنری، نقاشی، استفاده از ظرفیت شاعران جوان، برگزاری برنامه‌های مختلف توسط مینی‌بوس‌ها و تریلی‌های کانون در مسیر راهپیمایی در سراسر کشور از جمله برنانه‌های کانون به مناسبت دهه فجر است.

وی اظهار کرد: متناسب با زیست بوم فرهنگی هر استان، یک برنامه مختص همان استان اجرا می‌شود و از برنامه‌های ابلاغی پرهیز کردهایم.

علامتی خاطرنشان کرد: انتشارات مدرسه، سازمان تعلیم و تربیت کودک، امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی، حوزه فرهنگی کمیته امداد، دستگاه‌های عضو کمیته هستند که هر کدام یک برنامه محوری به این‌مناسبت دارند.

وی افزود: وطن، پرچم و جمهوری اسلامی هم کلیدواژه‌هایی هستند که در برنامه‌های مختلف کانون استفاده خواهند شد. همچنین برگزاری شعرهای آیینی، حضور مربیان کانون در مدارس در قالب قصه‌گویی وقایع انقلاب برای کودکان و نوجوانان، پذیرایی بیش از یک هزار مراکز کانون ثابت و سیار از کودکان و نوجوانان و عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در این مراکز و ارائه تخفیفات کانون زبان ایران نیز بخش دیگری از برنامه‌ها است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: بیش از ۶۰ نوع فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری متناسب با تاریخ انقلاب و پیشرفت انقلاب در نظر گرفته شده که در مراکز فرهنگی هنری کانون اجرا می‌شود و مربیان هم راهبری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه توجه ویژه‌‌ای به والدین شده است، گفت: خانواده، اولین محیطی است که کودک تا قبل از ورود به مدرسه در آن تربیت می‌شود و نقش والدین بسیار حائز اهمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار