معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش در افتتاحیه دوره شهید همت:

در تلاش هستیم تا آسیب‌های تحصیلی دانش‌آموزان در دوران کرونا را جبران کنیم

زنجان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت تلاش بر این است آسیب‌های تحصیلی دانش‌آموزان در دوران کرونا جبران شود.

کد مطلب: ۱۳۴۱۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
در تلاش هستیم تا آسیب‌های تحصیلی دانش‌آموزان در دوران کرونا را جبران کنیم

حسین قاسمی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، در افتتاحیه دوره آموزشی مدرس راهبران طرح شهید ابراهیم همت، با اشاره به تلاش های معاونت ابتدایی در جهت بهبود کیفی آموزش در این مقطع گفت: پیرامون موضوع بهبود کیفی تلاش های خیلی خوبی در مناطق انجام شده به طوری که برگزاری کارگاه های آموزشی، قبل از شروع سال تحصیلی آغازشده و همچنان ادامه دارد.

قاسمی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای جبران آسیب های تحصیلی به وجود آمده در دوران همه گیری کرونا افزود: امسال با برنامه ریزی خوبی که وزارت آموزش و پرورش انجام داده است در صدد هستیم تا دو سال آسیب جدی که در دوران کرونا به دانش آموزان وارد شده را جبران کنیم و حلقه مولف تا دانش آموز را دوباره احیا کنیم.

معاون آموزش ابتدایی استان با تشریح اهداف اجرای طرح شهید همت گفت: تفسیر های مختلفی که از اهداف آموزشی کتاب های درسی می شود با جرای این طرح برطرف شده به یک تفسیر واحد از اهداف مولفان کتب درسی خواهیم رسید.

قاسمی ادامه داد: ویژگی این دوره تشکیل هشت حلقه در هشت عنوان پایه درسی است. طرح شهید همت همان ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان است که به صورت هدفمند حلقه از مولف تا معلم را راهبری و مدیریت می کند.

امیدواریم این طرح را همانطور که انتظار می رود اجرا کنیم و یک انسجام مطلوبی به اهداف درسی مورد انتظار بدهیم.

قاسمی در پایان با تاکید بر جایگاه و نقش تاثیرگذار معلمان گفت: ما باید جایگاه و نقش و اثرگذاری خودمان به عنوان معلمان را بدانیم و باید در تک تک کارها و رفتارهایمان دقت کنیم و امانت دار خوبی برای آیندگان و فرزندانمان باشیم.

در ادامه برنامه، امیر داداشی رییس گروه تکنولوژی آموزشی و بررسی محتوای دوره ابتدایی در توضیحاتی پیرامون نحوه اجرا و اهداف طرح شهید همت گفت:

طبق برنامه ریزی های انجام شده با همراهی معلمان زیر 5 سال سابقه و نو معلمان، در موضوعات درسی حلقه های علمی تشکیل خواهیم داد و پیگیر اهداف خود خواهیم شد.

داداشی در ادامه افزود: طرح شهید همت به صورت حلقه ای برگزار می‌شود. حلقه اول به صورت کشوری است که معلمان برگزیده استان، هفته ای یک یا دو جلسه در تهران آموزش می بینند.

در این حلقه درسی، روش اجرای صحیح موقعیت های یادگیری مطرح و بررسی شده و به مجموعه ای از مطالب منتهی می شود.

در مرحله استانی اجرای طرح، مطالب تدوین شده در حلقه اول، در استان ها به عنوان حلقه دوم مطرح شده و براساس این آموزش، آموزش معلمان مناطق در حلقه سوم مطرح است و آن مطالب نیز توسط معلمان در کلاس ها اجرا می شود و خودش را در بهبود کیفیت آموزش و یاددهی معلمان نشان می دهد.

انتظار می رود با حضور معلمان در کلاس های این طرح شاهد موفقیت بالا در اجرای این طرح باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار