رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

دانش‌افزایی و حذف بی‌سوادی یکی از اندیشه‌های ناب امام راحل بود

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت دهه فجر یعنی دهه اندیشه‌های امام خمینی(ره) و یکی از ناب‌ترین اندیشه‌های ایشان دانش‌افزایی و حذف بی‌سوادی است.

کد مطلب: ۱۳۴۱۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌افزایی و حذف بی‌سوادی یکی از اندیشه‌های ناب امام راحل بود

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، بیست و چهارمین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان به ریاست علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان برگزار شد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به برگزاری شورای عالی پشتیبانی گفت: شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی، فرصت بسیار مغتنمی در مسیر تحقق اهداف نهضت سوادآموزی و شروع خوبی برای برداشتن گام‌های مهم بعدی از جمله توجه به گام دوم نهضت سوادآموزی است.

عبدی اظهار کرد: جا دارد از تلاش‌های مجدانه همه دست‌اندرکاران بابت تشکیل مجدد شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی به‌خصوص حجت‌الاسلام حاج آقای قرائتی (نماینده ولی فقیه در نهضت سوادآموزی)، جناب آقای دکتر مخبر (معاون اول رئیس‌جمهوری) و سایر مسئولین تشکر ویژه‌ای داشته باشیم که به اهمیت، مأموریت و اهداف نهضت سوادآموزی توجه و عنایت خاصی داشتند.

وی خاطر نشان کرد‌: افق جدید و پیش‌روی نهضت سوادآموزی در گام دوم بسیار مهم است که باید در این مسیر از ظرفیت همه همکاران و دست‌اندرکاران حوزه نهضت سوادآموزی، دانشگاهیان، پژوهشگران و همه اقشار بهره بگیریم که یکی از جدی‌ترین کارها در این مسیر، دادن فراخوان برای طراحی راه‌های تحقق گام دوم در سوادآموزی است.

عبدی افزود: مخاطب امام راحل در امر سوادآموزی، ملت شریف ایران است. پس ملت شریف ایران باید در تولید و طراحی گام دوم مشارکت داشته باشند. همچنین دغدغه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هم در عرصه موضوع علم و توجه به علم‌آموزی است پس باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای طراحی گام دوم بهره جست و استفاده کرد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به همایش پیشکسوتان و ظرفیت اساتید گفت: نیاز امروزه ما گفتمان‌سازی در زمینه علم است که این امر با توجه بیش از پیش و مستمر و حضور اساتید و افراد صاحب اندیشه در حوزه سوادآموزی تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دیگر از جمله ائمه جمعه و جماعات، نمایندگان مجلس، استانداران و صداوسیما بیان کرد: ارتباط مؤثر و مداوم با این افراد و ظرفیت‌ها در استان‌ها می‌تواند نهضت سوادآموزی را بیش از گذشته به نقطه موفقیت نزدیک و نزدیک‌تر کند.

عبدی در خصوص طرح بسیج محلات، توضیحاتی داد و افزود: ضمن تفاهمنامه‌ای که داریم پایگاه‌های بسیج در محلات می‌توانند با شناسایی افراد بی‌سواد در محله خود و استفاده از ظرفیت بسیجیان در باسوادی آن‌ها و معرفی به سازمان برای اخذ امتحان، اقدامات بسیار خوبی را در سرانجام‌بخشی به بی‌سوادی انجام دهند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با تأکید بر اجرای مدل تلفیقی در کلاسگذاری‌ها گفت: حضور و نظارت میدانی در کلاسگذاری‌ها و توجه به بحث تخلفات باید بسیار مورد عنایت قرار گیرد و لازم است که این نظارت‌ها در سطح منطقه، شهر، استان و در نهایت ستاد انجام بگیرد و حتی می‌توان از مدل نظارت بر نظارت هم در این کار استفاده کرد.

وی در ادامه در خصوص نهضت دانش‌آموزی، توضیحاتی ارائه و خواستار سرعت‌بخشی در جمع‌بندی نهایی و عملیاتی‌شدن این طرح شد.

عبدی با اشاره به دهه مبارک فجر گفت: دهه فجر یعنی دهه فجر اندیشه‌های امام خمینی(ره) و یکی از ناب‌ترین اندیشه‌های ایشان بحث دانش‌افزایی و حذف بی‌سوادی است. بنابراین لازم است که این دهه هم مانند هفته سوادآموزی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی خطاب به اعضای شورای معاونان افزود: برنامه‌های سازمان در دهه فجر تعیین و ابلاغ و اجرا شود و در این مسیر زمینه‌ای مهیا شود تا تلاش‌ها و اقدامات انجام‌شده در بعد از انقلاب در نهضت سوادآموزی به نحو شایسته‌ای دیده شود و همچنین جا دارد استان‌ها، نمایشگاه‌هایی از دستاوردهای نهضت سوادآموزی برگزار و در راستای معرفی نهضت به استانداران، نمایندگان و سایر مسئولان و مردم گام‌های مؤثری برداشته شود.

در بخش دیگری از این جلسه، نامجومنش، مدیرکل دفتر نظارت، سنجش و ارزشیابی سوادآموزی گزارشی از نظارت غیرحضوری امتحانات در سال 1400 و قنبرزاده، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی دوره‌های سوادآموزی، گزارشی از عملکرد استان‌ها در کلاسگذاری ارائه کرده و سپس اعضای حاضر، نظرات و پیشنهادات خود را در مورد گزارش‌ها مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار