مدیر کل اداره نهاد عمومی کتابخانه های آذربایجان شرقی:

راه توسعه فرهنگی و اجتماعی از بستر کتابخانه‌ها تحقق پیدا می‌کند

تبریز (پانا) - مدیر کل اداره نهاد عمومی کتابخانه‌های آذربایجان شرقی ضمن با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، راه توسعه فرهنگی و اجتماعی را بستر کتابخانه‌ها عنوان کرد. 

کد مطلب: ۱۳۴۱۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
راه توسعه فرهنگی و اجتماعی از بستر کتابخانه‌ها تحقق پیدا می‌کند

اسد بابایی در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: ۳۳/۶ درصد عضو فعال کتابخانه های عمومی استان را قشر کودک و نوجوان تشکیل داده اند و لذا این آمار نشان دهنده وجود رغبت است که باید در این راستا بستر هایی برای حضور حداکثری این قشر در کتابخانه فراهم شود.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم به مسئولیتی که از طرف مقام معظم رهبری در خصوص لزوم‌ فراهم کردن بستر مطالعه برای عموم اقشار جامعه، تولید فکر و افزایش معلومات عمومی بر عهده ما گذاشته شده عمل کنیم در این راستا تفاهم نامه ای با اداره کل آموزش و پرورش استان جهت همکاری بیشتر در این خصوص بسته شد.

بابایی اظهار کرد: در این راستا از ظرفیت آموزش و پرورش در بعد مدارس و فرهنگ، چگونگی قرارگیری کتابخانه ها در مسیر زندگی دانش آموزان و اوقات و فراغت کودکان و نوجوانان ما می‌توانیم با ترویج کتابخوانی و دعوت به کتابخوانی به دنبال تفاهم نامه جهت فراهم کردن این بستر بودیم.

وی اذعان داشت: در این تفاهم نامه که با عنوان طرح یار مهربان است ما به دنبال این هستیم که بولتنی از مدارس در اختیار کتابخانه های عمومی استان قرار پیدا کند و بستری برای بحث مطالعه فراهم شود و لذا نزدیک ترین کتابخانه های عمومی همجوار مدارس آموزش و پرورش را که تحت پوشش قرار می‌دهند کتابداران در این خصوص در مدارس به معرفی کتاب، آشنایی دانش آموزان با کتابخانه، برگزاری مسابقات کتابخوانی و قصه گویی بین دانش آموزان می پردازند که در این راستا هدف ما بر این است که از بین دانش آموزان کتاب یار انتخاب کنیم که در هر شیفت یک دانش آموز به عنوان کتاب یار در کنار همکاران کتابدار، کتاب های جدیدی که در قفسه های کتابخانه قرار می‌گیرند معرفی کنند.

مدیر کل اداره نهاد عمومی کتابخانه های استان خاطرنشان کرد: راه توسعه فرهنگی و اجتماعی از بستر کتابخانه ها تحقق پیدا می‌کند و لذا اگر در مسیر زندگی مردم کتابخانه ها قرار بگیرند از بیشتر آسیب های اجتماعی جلوگیری می‌شود.

وی افزود: در مناطق محروم که کتابخانه وجود ندارد کتابخانه های سیار جهت ارائه خدمات در مدارس فعالیت خواهند کرد و لذا در خصوص کار های ابتکاری اداره نهاد عمومی کتابخانه های استان که در حال انجام است می‌توان به پویش اهدای کتاب و بارش دانایی که از اول بهمن ماه سال جاری شروع شده است، مجهز کردن کتابخانه ها به اینترنت پرسرعت که در تبریز ۱۰۰ درصد و در شهرستان ها ۷۰ درصد رشد کرده است، تجهیز بخش کودک و نوجوان در تمامی کتابخانه ها و فراهم کردن بستری برای محفل انجمن های شعر ادبی در کتابخانه ها اشاره کرد.

بابایی در پایان گفت: امید است با طراحی برنامه های مختلف در خصوص ترویج کتاب و کتابخوانی گام های موثری برداشته شود تا شاهد رویداد عالی در این راستا باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار