رادیو نمایش در مسیر سیمرغ قرار گرفت

تهران (پانا) - اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش ، دهه فجر امسال در مسیر سیمرغ قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۳۴۰۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
رادیو نمایش در مسیر سیمرغ قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی رادیو نمایش؛ محسن سوهانی مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش درباره نامگذاری مسیر سیمرغ به ویژه برنامه های امسال دهه فجر اشاره کرد و افزود: نماد سیمرغ نشانی از همگرایی ملی و روح جمعی ایرانیان دارد و در منطق الطیر عطار به خوبی به آن پرداخته شده است، گمان می‌کنم که استفاده از نماد سیمرغ می‌تواند گام موثری از فرهنگ ایرانی در روند توسعه مدرن ایران و انقلاب تلقی شود.

وی ادامه داد: به همین خاطر ما یک پویش به نام "سیمرغ" راه اندازی کردیم و طی آن فراخوانی دادیم و از مخاطبانمان درخواست کردیم که خاطرات شخصی خودشان، یا پدر و مادرهایشان از انقلاب اسلامی را در قالب تک گویی نمایشی یا مونولوگ ضبط و برای ما ارسال کنند تا این آثار در ایام دهه فجر از شبکه رادیویی نمایش پخش شود که در پایان به آثار برگزیده جوایزی تعلق خواهد گرفت.«مسیر سیمرغ» اسم یک ویژه برنامه ده قسمتی به تهیه کنندگی ریحانه یزدان دوست است که هر روز از ساعت 9 تا 10:30 صبح از رادیو نمایش پخش می شود و تاریخ هنر انقلاب اسلامی را طی چهار دهه اخیر ورق خواهد زد و با هنرمندان شاخص در همه زمینه های هنرهای هفت گانه به ویژه هنرهای نمایشی،سینما و تئاتر گفت و گو خواهد کرد و در نهایت هم ویژه برنامه روز 22 بهمن نیز که از ساعت 9 تا 12 ظهر از آنتن رادیو نمایش پخش می شود «سیمرغ» نام دارد که یک ویژه برنامه زنده محیطی خواهد بود، در این برنامه همزمان با راهپیمایی 22 بهمن به میان مردم خواهیم رفت تا همگرایی سیمرغ وار مردم ایران را با محور گفتمان انقلاب اسلامی،از امواج رادیو نمایش منعکس کنیم.

مدیر رادیو نمایش همچنین درباره پوشش ویژه برنامه های هنری دهه فجر گفت: با توجه به ابعاد تخصصی رادیو نمایش، مخاطبان از ما انتظار دارند که انعکاس و پوشش ویژه ای از این رویدادها داشته باشیم، به همین سبب ما تمامی رویدادهای هنری جشنواره فجر اعم از سینما، تئاتر و موسیقی را طی ویژه برنامه هایی پوشش خواهیم داد و تا جای ممکن پخش زنده مراسم افتتاحیه و اختتامیه را نیز خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما در جشنواره تئاتر فجر این ویژه برنامه ها را با جشنواره های منطقه ای آغاز کردیم و اقدام خوبی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه جشنواره فجر انجام داد این بود که بعد از سالها ، جشنواره های منطقه ای را احیا کرد و ما هم آنها را در ویژه برنامه رادیو جشنواره از استان های مختلف پوشش دادیم که با استقبال مخاطبان مواجه شد و اذعان داشتند که با شنیدن آن برنامه ها در دل رویدادها حضور داشتند. در ادامه هم در افتتاحیه جشنواره بین المللی تئاتر فجر، بخش رادیو تئاتررا که با سیاستگذاری اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش طی سال های اخیر همراه بوده و امسال یک دوره بسیار پربار و باشکوه و گرم را پشت سر گذاشته است در ویژه برنامه "گوش بینا" برای مخاطبان انعکاس دادیم.

وی تأکید کرد: یکی از سیاست هایی که در پوشش این رویدادها آغاز کردیم هم افزایی با شبکه های سیما به ویژه شبکه نمایش سیما است. ما قبل تر نیز در ایام سالگرد سردار دل ها ، ویژه برنامه و جشنواره"دل آوا" را در هم افزایی با شبکه نمایش سیما داشتیم که تجربه بسیار خوب و موفقی بود. در این دوره از جشنواره نیز ، طی یک برنامه رادیو-تلویزیونی برنامه «تأتر چهل ویک» به تهیه کنندگی علی بهرامی و مجری سردبیری ایوب آقاخانی، از تأتر شهر که محل اصلی برگزاری جشنواره تئاتر فجر است،هر شب ساعت 21:30 دقیقه همزمان از شبکه چهار سیما و شبکه نمایش رادیویی نمایش به روی آنتن می رود.

سوهانی ادامه داد: انشاالله در افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فیلم نیز پخش زنده خواهیم داشت و دو برنامه «استودیو هشت» به تهیه کنندگی محمد بخشایش از محل برگزاری کاخ جشنواره به روی آنتن می رود وبه صورت ویژه به انعکاس اخبار جشنواره و حواشی ان و گفت و گو با شرکت کنندگان و هنرمندان خواهد پرداخت و برنامه « هفت » را نیز به صورت رادیو، تلویزیونی همزمان با شبکه نمایش سیما با اجرا و سردبیر بهروز افخمی به روی آنتن خواهیم برد.

مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش در پایان از پخش سریال های جدید و جذاب در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: از بین سریال های شنیدنی که با محوریت ویژه دهه فجر در شبکه نمایش رادیو و دیگر شبکه های رادیویی پخش خواهیم کرد به دو اثر اشاره می کنم ، یکی سریال «همایون»به نویسندگی سیمین بنایی و کارگردانی امیر زنده دلان که در ده قسمت سی دقیقه ای و در ژانر درام معمایی رازآلود تولید شده است و داستان فردی به نام امیر مجد است که درگیر موضوع انحصار ورثه و عموی مفقود شده اش در زمان انقلاب است . این سریال از هشتم بهمن ماه ساعت 1 بامداد از رادیو نمایش پخش می شود و ساعت 8:30 صبح تکرار آن است.

سریال رادیویی ویژه دیگری که برای این ایام تولید شده است «سیروان» نام دارد که اقتباسی از کتابی با همین عنوان به نویسندگی محمد ستاری وفایی است که از چهره های شاخص مهندسی جنگ و اولین فرمانده و موسس قرارگاه سازندگی در زمان جنگ هستند و در ژانر معمایی-امنیتی-اطلاعاتی نوشته شده و یک داستان واقعی و پرفراز و نشیب است که در اقلیم کردستان می گذرد و از ماجرای گروهک های مختلف آغاز شده و به داعش می رسد . این سریال به کارگردانی و تنظیم رادیویی جواد پیشگر از هشتم بهمن ماه ساعت 1:30 دقیقه بامداد به روی آنتن شبکه رادیویی نمایش می رود و ساعت 16:00 تکرار آن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار