سال تحویل متفاوت با رادیو نمایش

تهران (پانا) - محسن سوهانی، مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش،از تولیدات نوروز ۱۴۰۱ و ماه مبارک رمضان شبکه رادیویی نمایش خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
سال تحویل متفاوت با رادیو نمایش

به گزارش روابط عمومی رادیو نمایش، سوهانی با تأکید بر اینکه برنامه ها و نمایش های سال نوی امسال متفاوت تر از سال های پیش خواهد بود افزود: برنامه لحظه تحویل سال امسال بسیار متفاوت است وتصمیم گرفتیم آن را با نام (بهترین حال)در قالب رادیو تئاتر اجرا کنیم، به این معنا که یک رادیو تاتر نمایشی به مدت یک ساعت درلحظه سال تحویل پخش می شود و داستان آن در دل سفره هفت سین و لحظه تحویل سال اتفاق می افتد. علاوه بر آن این برنامه به صورت تصویری ضبط و از ایران صدا نیز پخش می شود.داریوش شهبازی کارگردان رادیویی و سروش طباطبایی کارگردان تصویری این برنامه هستند.

مدیر رادیو نمایش ادامه داد: رادیو تئاتر، یک حوزه میان رشته ای با بیش از یک دهه قدمت در جهان، و پیوندی میان نمایش رادیویی و اجرای صحنه است.بازیگران به سبک نمایش رادیویی متن را از روی کاغذ و ‌‌پشت بلندگو می خوانند اما به شکل ساده تری از عناصر مولفه های اجرای صحنه مانند طراحی صحنه، نور و لباس، دکور و میزانسن نیز استفاده می شود.این عرصه که به نسبت نمایش صحنه از مزیت تجربی بودن، سادگی و سرعت(در عین هزینه بودجه ی کمتر) برخوردار است کشورهای صاحب صنعت تئاتر وارد کیشه حرفه ای شده و به عنوان یک هنر نمایشی صداپایه در کشورمان نیز آینده ی روشنی دارد.

سوهانی افزود:همچنین از بیست و هفتم اسفند ماه جُنگ نمایشی (رادیو خودخند) که به صورت طنز و نقد به عملکرد رادیو نمایش می پردازد از آنتن رادیو نمایش پخش می‌شود.

سوهانی عنوان کرد:رادیو نمایش سه ساعت قبل از تحویل سال جدید نمایش موزیکال حسن کچل را به کارگردانی محمد پورحسن به روی آنتن می‌برد.

وی درباره ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان افزود: برنامه «همسفره» ویژه برنامه افطار ماه مبارک رمضان است و «فصل وصل» هنگام سحر از شبکه رادیویی نمایش پخش می شود.همچنین برنامه « عید دیدنی» نیز با محوریت گفتگو با هنرمندان به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

سوهانی ادامه داد: در این ایام ، دو مسابقه ویژه برای شنوندگان نیز پخش می شود، در مسابقه ویژه نوروز از شرکت کنندگان درباره نمایش های رادیویی و بازیگران آن سوال می شود و مسابقه ویژه ماه رمضان نیز به موسیقی اقوام ایرانی و آیین ها و مناسک آن می‌پردازد.

مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو در مورد سریال های رادیویی نوروز افزود:سریال رادیویی «چهارشنبه دوست داشتنی» به کارگردانی مهدی نمینی مقدم برای رادیو ایران تولید شده است.«لوپیتا» به کارگردانی نازنین مهیمنی به روی انتن رادیو جوان می رود،«پر سوم سیمرغ » به کارگردانی نورالدین جوادیان ازآنتن رادیو فرهنگ پخش می شود،«ملک جمشید» به کارگردانی محمد پورحسن برای رادیو ورزش تولید شده است ، «داش آکل در لس آنجلس» به کارگردانی بهرام سروری نژاد ویژه رادیو نمایش به روی آنتن می رود و « تلخ و شیرین» به کارگردانی فریدون محرابی از آنتن شبکه رادیویی صبا پخش می‌شود.

سوهانی تصریح کرد: نمایش های نوروز امسال به جز «تلخ و شیرین» که چهارده قسمتی است، همگی سی قسمتی هستند که از 27 اسفند ماه پخش آن اغاز می شود و تا 20 فروردین ماه ادامه دارد. از بیستم فروردین ماه به دلیل تقارن با شب های قدر پخش این نمایش ها قطع می شود و مجددا از 26 فروردین تا اول اردیبهشت ماه به روی آنتن می رود.همچنین این نمایش ها علاوه بر سایر شبکه های رادیویی از آنتن رادیو نمایش نیز پخش می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار