سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی خبر داد:

تأمین سوخت مدارس خراسان جنوبی از محل صرفه‌جویی گاز خانگی

بیرجند (پانا) - سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی گفت همکاری و همراهی مردم در صرفه‌جویی مصرف گاز خانگی منجر به بازگشایی مدارس و البته با اولویت در نظر گرفتن سوخت جایگزین شد.

کد مطلب: ۱۳۴۰۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
تأمین سوخت مدارس خراسان جنوبی از محل صرفه‌جویی گاز خانگی

علیرضا عباس زاده تاکید کرد: مردم موضوع صرفه جویی در مصرف گاز در بخش خانگی را جدی بگیرند، چرا که هشدارهای هواشناسی در خصوص پابرجا بودن موج سرما و برودت هوا در سراسر استان همچنان تا پایان هفته ادامه دارد.

وی ضمن تشکر و عذرخواهی از صاحبان صنایع استان که واحدهای تولیدی آنها بدلیل افت فشار گاز ناشی از برودت بی سابقه هوا و ماندگاری سرما در استان تعطیل شد، گفت: این تعطیلی ها صرفاً در جهت تأمین گاز بخش خانگی و عدم قطع شدن آن صورت گرفت و انشاالله با بهبود شرایط از هفته آینده به مرور وصل خواهند شد.

معاون استاندار با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی طی 10 روز گذشته همراهی خوبی با شرکت گاز در راستای صرفه‌جویی در مصرف داشتند و هر چه که جلوتر رفتیم این همراهی ها بیشتر شد، افزود: صرفه جویی مردم در بخش خانگی باعث شد تا بتوانیم مصوبه بازگشایی مدارس براساس صرفه جویی بخش خانگی را از ستاد مدیریت بحران و کارگروه مدیریت مصرف انرژی استان بگیریم.

عباس زاده با بیان اینکه بازگشایی مدارس یک بشارت و فرصت خیلی خوب برای دیدن نتیجه همراهی مردم در صرفه جویی در مصرف گاز است، اظهار امیدواری کرد: با توجه به ماندگاری موج سرما در استان تا پایان هفته، مردم همچنان صرفه جویی در مصرف گاز را جدی بگیرند تا بتوانیم این دوران را پشت سر بگذاریم و به شرایط عادی برسیم و بخش های تولیدی و صنعتی استان را نیز بتوانیم فعال کنیم.

وی ضمن مهم دانستن آموزش حضوری و اینکه مسئله آموزش و تربیت دانش آموزان جزو ضروری ترین نیازها و خدمات در سطح استان است، گفت: عدم تعطیلی آموزش حضوری، خواسته دولت و نظام آموزشی است و باید تا مجبور نشدیم، مدارس را تعطیل نکنیم و چنانچه مدرسه ای به خاطر سرمای شدید و عدم تأمین گرمایش و یا آلودگی هوا تعطیل شد، تمام تلاش ما این باشد که در اولین فرصت، بازگشایی مدارس در اولویت برگشت به شرایط عادی قرار بگیرد.

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی گفت: بازگشایی مدارس با اولویت تأمین سوخت جایگزین گاز صورت می‌گیرد و ضرورت دارد که همچنان مردم به اصل صرفه جویی توجه داشته باشند.

عباس زاده در خصوص تأمین سوخت جایگزین آن دسته از صنایعی که به سمت سوخت جایگزین و تعبیه مشعل دوگانه سوز رفته اند نیز گفت: برای تأمین سوخت جایگزین این دسته از واحدهای تولیدی و صنایع هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر این واحدها نیاز به سوخت داشته باشند با هماهنگی فرمانداران و دستگاه اجرایی مرتبط، سوخت جایگزین به آنها داده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار