معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

کودکان بازمانده از تحصیل، شناسایی می‌شوند

بوشهر (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت طرح شهید محمودوند با هدف شناسایی کودکان ۶ تا ١١ ساله بازمانده از تحصیل با راه‌اندازی سامانه ویژه‌ای در سراسر کشور شروع شده است.

کد مطلب: ۱۳۴۰۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
کودکان بازمانده از تحصیل، شناسایی می‌شوند

معصومه نجفی پازوکی، در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: در سامانه شهید محمودوند با تعیین یک نفر به عنوان پیگیری کننده برای هر کودک شناسایی شده، دلایل بازماندگی از تحصیل و شرایط برگشت آنها به مدرسه و کلاس درس بررسی و تعیین تکلیف می‌شود.

وی افزود: تلاش می‌شود تا به صورت بسته‌های آموزشی و نذر آموزشی توسط معلمان داوطلب، کودکانی که شرایط تحصیل در مدارس را ندارند به چرخه آموزش برگردند.

نجفی پازوکی ادامه داد: در هفته کتاب سال جاری، ۳۲ مدرسه ابتدایی سراسر کشور به کتابخانه‌های کلاسی با کتاب‌های منطبق با ساحت‌های شش گانه سند تحول بنبادین و متناسب با شرایط سنی دانش‌آموز و دارای نقشه مفهومی معلوم، تجهیز و به روز رسانی شده‌اند.

وی تاکید کرد: در سال تحصیلی جاری، در هر استان یک مدرسه ابتدایی شامل طرح تجهیز کتابخانه‌های کلاسی است که امیدواریم با همکاری خیران و دستگاه‌های اجرایی، این طرح در همه مدارس ابتدایی اجرا شود.

نجفی پازوکی با بیان اینکه در دولت، فعالیت‌های تربیتی در اولویت قرار گرفته است، عنوان کرد: سرود سلام فرمانده و دیگر سرودهای انقلابی که در مدارس در حال ترویج هستند، نشانه‌ای از این رویکرد تربیتی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: به مناسبت سومین سالروز شهادت شهید سلیمانی جشنواره عهد کودکان با حاج قاسم، با ارسال یکصد هزار اثر توسط دانش‌آموزان ابتدایی برگزار شد.

وی گفت: در جامعه ایرانی، خانواده آموزش و پرورش یک جایگاه ویژه ای است که مشارکت گسترده فرهنگیان در فرایند برگزاری انتخاب‌ها، نشانه اعتماد مردم به این قشر است.

نجفی پازوکی در پایات تصریح کرد: اتفاقات اخیر نشان داد که کم‌توجهی به آموزش و پرورش در ابعاد مختلف تربیتی، آموزشی و گفتمان‌سازی سبب می‌شود دشمن برای انحراف در باورهای دانش‌آموزان، سرمایه‌گذاری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار