مدیرکل آموزش و پرورش قم بیان کرد:

آشناسازی 15 هزار دانش‌آموز قمی با فرآیندهای فرهنگی و تربیتی

قم (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت با تمام مشکلات و تنگناها توانسته‌اند نزدیک به ۱۵ هزار دانش‌آموز را در قالب اردوهای مختلف در حرم کریمه اهل بیت(س) با فرآیندهای فرهنگی و تربیتی آشنا کنند.

کد مطلب: ۱۳۳۹۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
آشناسازی 15 هزار دانش‌آموز قمی با فرآیندهای فرهنگی و تربیتی

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ششمین جلسه شورای آموزش وپرورش استان که امروز به ریاست استاندار قم برگزار شد، اظهار کرد: این استان از نظر کمبود فضا و سرانه آموزشی رتبه ۲۷ کشور را دارد که با تشکیل جلسات شورای آموزش و پرورش و اجرای مصوبات در سال جاری، خوشبختانه مسائل مربوط به زمینه های آموزشی تا حدودی مرتفع شده و امیدواریم در آینده این عدد تعدیل شود.

علیرضا رحیمی تاکید کرد: به طور قطع برطرف کردن موانع در این راستا یکی از اساسی ترین مصوبات آموزش و پرورش قم است که البته اقداماتی انجام شده که امیدواریم نتایج آن در آینده به نرم مناسبی برسد.

وی حل مشکلات نیروهای خدماتی در مدارس را از دیگر برکات تشکیل جلسه شورای آموزش و پرورش برشمرد و گفت: با ادامه برپایی این جلسات درصد هستیم تا به صورت جدی مشکلات و کمبود نیروهای خدماتی در مدارس را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: با تشکیل شورای آموزش و پروش توانستیم طبق قانون سه درصد حق آموزش و پرورش را از شهرداری دریافت کنیم که از مصوبات بسیار ارزشمند این شورا بود که این امر دستاورد مطلوبی جهت خدمت رسانی به دانش آموزان، ساخت فضاهای آموزشی، پرورشی و فرهنگی در مدارس ایجاد کرده است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان قم تعامل آموزش و پرورش با سایر دستگاه های استان در تجاری سازی فضاهای بلااستفاده در مدارس را از دیگر مصوبات خوب شورای آموزش و پرورش دانست و گفت: در حال پیگیری ادامه روند کار هستیم که امیدواریم در همین جلسه این مهم به صورت کامل به تصویب برسد تا با تجاری سازی بخشی از فضاهای در اختیاز آموزش و پرورش بتوانیم به نفع دانش آموزان و آموزش و تربیت بهتر آنان گام برداریم.

وی گفت: پس از تشکیل شورای آموزش و پرورش، روند همکاری دستگاه های خدمات رسان (آب، گاز و برق) مطلوبتر شده است و بروکراسی اداری به ویژه در ساخت مدارس خیر ساز برداشته شده و کارها با سرعت عمل بیشتری پیش می رود.

وی جانمایی واحدهای آموزشی با طرح نقشه جامع شهر قم را بسیار ضروری دانست و افزود: با اقدامات صورت گرفته و حضور نمایندگان محترم دستگاه ها این طرح به زودی به نتیجه خواهد رسید و دخل و تصرف در فضاهای آموزشی انجام نخواهد شد.

رحیمی تعامل بیشتر آموزش و پرورش با شهرداری قم به منظور رفع مشکلات به ویژه در ساخت و توسعه بناهای آموزشی را از دیگر اقدامات اساسی شورا برشمرد.

وی افزود: توسعه و تجهیز اردوگاه های ۱۵ خرداد و ملاصدرا و استحکام مدارس غیردولتی در سال جاری از دیگر موارد و مسائل حوزه عمرانی آموزش و پرورش بود که مدیرکل آموزش و پرورش آن استان قم آن را از برکات تشکیل شوراهای آموزش و پرورش برشمرد.

وی با اشاره به اجرای فعالیت‌های فرهنگی در آموزش و پرورش استان قم و دستاوردهای مثبت تشکیل شوراهای آموزش و پرورش گفت: در حوزه فرهنگی به برکت تشکیل شورای آموزش و پرورش کمیته فوریت های روانی-اجتماعی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان «نماد» تشکیل شد که در این راستا برنامه‌های فرهنگی اجتماعی بسیار اثربخشی در رفع آسیب های اجتماعی دانش آموزان برگزار می شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان قم تصریح کرد: براساس سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش ایجاد تنوع در محیط های یادگیری را پیگیری کرده ایم و با تمام مشکلات و تنگناها توانسته‌ایم نزدیک به ۱۵ هزار دانش آموز را در قالب اردوهای مختلف «راهیان پیشرفت»، «راهیان نور»، «یک روز خوب»، «یک حس خوب» در حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها با فرآیندی فرهنگی و تربیتی آشنا کنیم.

وی از جمله برنامه‌های تاثیرگذار آموزش و پرورش را برگزاری ۱۴۸۱ «یادواره شهدا» در استان برشمرد و گفت: این یادواره ها سبب افزایش اعتقادات دانش آموزان می شود و برپایی یادواره شهدا به صورت همزمان در همه مدارس قم، ظرفیت بالای دانش آموزان و همکاران را نشان داد.

وی بیان کرد: هم اکنون در استان قم حدود ۴۰۰ فرزند و همسر شهید در مدارس مشغول به کار هستند که خود این عزیزان راویان برنامه های شهدا بوده و هستند.

رحیمی ظرفیت های غم را در ترویج فرهنگ و بصیرت و معرفت بسیار مناسب دانست و گفت: مسجد مقدس جمکران، حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها، گلزار شهدا، امامزادگان قم، حوزه های علمیه و وجود مراجع عظام تقلید و بزرگان دین فرصت مناسبی در استان قم برای ارتقای دانش آموزان قمی در ابعاد مختلف است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص مشارکت عمومی جامعه در مسائل تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش دانش آموزان گفت: فضا و بستر کاری برای تمام مجموعه هایی که خارج از آموزش و پرورش تمایل به همکاری در زمینه تعلیم و تربیت دارند فراهم شده و یکی از نمادهای مشارکت همگانی حضور گروه های جهادی و طلاب در مدارس بوده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال «طرح امین» با حضور طلاب حوزه علمیه در مدارس استان قم اجرا شد که طبق نظرسنجی در دو محور «حسن برخورد» و «رضایت مدیر و کارکنان مدارس» ۹۱ درصد از اولیاء و فرهنگیان نسبت به مبلغان نظر مثبت داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: در حوزه‌ «انجام فعالیت های تربیتی» ۹۹ درصد و در دو حوزه «میزان تاثیرگذاری» و حوزه «خلاقیت و نوآوری» ۸۱ درصد و «مقبولیت نزد دانش‌آموزان» و «شادابی و نشاط کاری» بیش از ۹۰ درصد رضایت را به دنبال داشته است.

وی همچنین از کسب رتبه اول آموزش و پرورش استان قم از نظر عملکرد در بین تمامی دستگاه‌های آموزش و پرورش کشور، رتبه های برتر تحقیق و پژوهش، رتبه برتر طرح «شهید سلیمانی»، طرح «شهید رجایی» و کسب مدال های مختلف در رشته های ورزشی و المپیادهای علمی توسط دانش آموزان قمی خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار