مدیرکل آموزش و پرورش قم:

ارتباط با شهدا عزم ما را در پیمودن مسیر انقلاب، راسخ‌تر می‌کند

قم(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت ارتباط با شهدا عزم ما را در پیمودن مسیر انقلاب و حفظ دستاوردهای آن راسخ‌تر می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۳۴۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ارتباط با شهدا عزم ما را در پیمودن مسیر انقلاب، راسخ‌تر می‌کند

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی در آئین استقبال از پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس که همزمان با ایام فاطمیه در نمازخانه این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: همانگونه که وقتی به زیارت امامان معصوم(ع) می رویم، اعتقاد داریم آنها حی و شاهد هستند، شهدا نیز به اعتبار آیات نورانی قرآن، شاهد اعمال ما هستند.

وی افزود: شهدا مکنونات قلبی ما را می شناسند و به راحتی می توان با آنها ارتباط برقرار کرد و پاسخ شنید و ما اعتقاد داریم که شهیدان والامقام ماموریت خویش را تمام و کامل به پایان می رسانند.

رحیمی همزمانی تشییع حدود 400 شهید گمنام در سراسر کشور با ایام فاطمیه را نشاندهنده اتصال خط سرخ شهادت با حرکت انبیاء و حضرت زهرا(س) دانست و گفت: آن حضرت نخستین شهید راه ولایت است و ضرورت دارد به سیره ایشان تمسک جوییم.

وی با اشاره به اینکه فراوانی واژگان ولایت فقیه، نماز، حق الناس و .. در وصیتنامه های شهدا نشاندهنده اولویت این مفاهیم ارزشی در نزد شهداست، گفت: نخستین پیام خون شهیدان عزیز، تبعیت از ولایت فقیه است زیرا در آن صورت است که کشور از هر آسیبی حفظ می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تاکید کرد: همه ما سر سفره بابرکتی نشسته ایم که حاصل ایثار و از خودگذشتگی شهداست و مدیون آنان هستیم و بایستی به وصایایشان عمل کنیم.

وی گفت: شهدا در وصیتنامه هایشان هیچگاه به مادیات سفارش نکرده اند و هر آنچه که بوده، سفارش به معنویات بوده است.

رحیمی با اشاره به جمله معروف سردار شهید سلیمانی که کسانی شهید می شوند که ابتدا شاهد باشند، گفت: انسان اگر چشم بصیرت داشته باشد و شاهد باشد، با عالم معنا ارتباط برقرار می کند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به شهدا ما را قوی و دلگرم می کند، گفت: ارتباط با شهدا، موجب می شوید با کوچکترین ناملایمات، از مسیر راست نلغزیم و محکم و استوار در مسیر انقلاب و اسلام و ولایت حرکت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم توصیه به نماز اول وقت و خدمت کردن به مردم با پشتکار و عزم جدی را مورد تاکید قرار داد و افزود: شهدا جانشان را تقدیم کردند تا کارآمدی نظام اسلامی را به رخ جهانیان بکشند و ما باید با تفکر و عمل بیشتر و مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان به شهدا لبیک گوییم و راه آنان را ادامه دهیم.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار