افزایش ۴۷ درصدی ترانزیت خروجی از مرز بیله‌سوار

اردبیل (پانا) - مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار از افزایش ۴۷درصدی ترانزیت خروجی در این پایانه طی ۹ ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۴۷ درصدی ترانزیت خروجی از مرز بیله‌سوار

لطف‌اله بابایی، مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار درجریان بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: در ۹ ماهه گذشته ۵۱۴ هزار و ۹۷۷ تُن کالا توسط ۲۳هزار و ۱۸۱ دستگاه ناوگان از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۴۷درصدی داشته است.

وی با اشاره به این‌که در مدت یادشده ۳۱۲هزار و ۹۷۹ تن کالا توسط ۱۴هزار و ۳۳۲ دستگاه ناوگان به‌صورت ترانزیت وارد مرز بیله‌سوار شده، افزود: در مقایسه با سال گذشته که میزان ترانزیت ورودی ۱۷۶هزار و ۱۴۹ تن بود در ۹ ماهه امسال افزایش ۷۸درصدی را شاهد هستیم.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار از صادرات ۳۴۳هزار و ۵۴۵ تن کالا توسط ۱۵هزار و ۶۴۱ دستگاه ناوگان از این پایانه در ۹ ماهه گذشته خبر داد و بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی شامل انواع میلگرد، شیشه، سنگ ساختمانی، پروفیبل، کاشی، سیب‌زمینی و نمک برشمرد.

بابایی تصریح کرد: از این میزان ۸۳درصد از کالاها توسط کامیون ایرانی، ۱۴درصد توسط کامیون گرجی، ۲درصد توسط کامیون روسی و مابقی نیز توسط کامیون سایر کشورها از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است.

وی همچنین با اشاره به واردات ۱۱هزار و ۲۶۸ تن کالا توسط ۵۵۳ دستگاه ناوگان از پایانه مرزی بیله‌سوارگفت: از این تعداد ۸هزار تن کالا توسط ۳۹۷ دستگاه کامیون ایرانی، ۲هزار و۶۴۸ تن توسط ۱۲۲ دستگاه کامیون آذری، ۳۸۴ تن توسط ۲۲ دستگاه کامیون گرجی و ۳۳۷ تن کالا نیز توسط ۱۲ دستگاه کامیون سایر کشورها وارد مرز شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار