رئیس سازمان تعزیرات حکومتی:

سامانه 135 سازمان تعزیرات آماده دریافت شکایات مردم است

تهران (پانا) - رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت با ارتقای سامانه ۱۳۵، امکان اخذ شکایات، رسیدگی، پیگیری و اجرای احکام به صورت هوشمند و الکترونیک در خصوص تخلفات خاص شامل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار و... مهیا شد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
سامانه 135 سازمان تعزیرات آماده دریافت شکایات مردم است

احمد اصانلو در دیدار مدیران سازمان تعزیرات حکومتی با رئیس قوه قضاییه، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی در سه ماهه دوم سال جاری موفق به کسب عنوان بهترین عملکرد از نظر پیشرفت سامانه‌های مرتبط با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بررسی‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه تبدیل وضعیت 240 نفر از همکاران اداری به رئیس شعبه در سال جاری موجب افزایش 102 درصدی بازرسی‌ها شده، افزود: در 9 ماهه نخست سال جاری، 351 هزار بازرسی در این بازه زمانی انجام شده است.

به گفته رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، مقایسه عملکرد این سازمان در 9 ماهه نخست سال جاری با مدت مشابه سال قبل، بیانگر کاهش 35 درصدی پرونده‌های مانده با وجود افزایش 16 درصدی پرونده‌های وارده است.

اصانلو افزود: افزایش تعداد پرونده‌های وارده به دلیل حضور روسای شعب سازمان تعزیرات در گشت‌های مشترک و برگزاری طرح‌های نظارتی بوده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارتقای سامانه ۱۳۵ اشاره کرد و گفت: سامانه ۱۳۵ در گذشته بیشتر تلفن گویای سازمان تعزیرات حکومتی بود به‌ گونه‌ای که شکایات مردمی واصله در آن، به وزارت صمت ارجاع می‌شدند و امکان پیگیری آن شکایات برای تعزیرات میسر نبود؛ اما در حال حاضر با ارتقای سامانه ۱۳۵، امکان اخذ شکایات، رسیدگی، پیگیری و اجرای احکام به صورت هوشمند و الکترونیک در خصوص ۵ تخلف خاص شامل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، صادر نکردن فاکتور که رسیدگی به آن‌ها بدون دخالت بازرسان وزارت صمت میسر می‌باشد، مهیا شده است.

اصانلو، «ارتقای مستمر سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی»، «ارتقای سامانه ۱۳۵»، «تعیین تکلیف اموال موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)» و «ارتقای سامانه‌های مرتبط با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد.

معاون وزیر دادگستری همچنین از رئیس قوه قضاییه درخواست کرد که در زمینه‌های «دسترسی به سرویس‌های تبادل اطلاعات و استعلامی»، «انتصاب تمام‌وقت رؤسای شعب تجدیدنظر قاچاق» و همچنین «حضور نمایندگان دادستان‌ها در گشت‌های تعزیرات»، دستورات لازم را صادر کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار