مدیر آموزشگاه شیخ جنید شهرستان پیشوا:

در روزهای سرد سال به گرمای همدلی نیاز داریم

پیشوا (پانا) - مدیر آموزشگاه پسرانه شیخ جنید شهرستان پیشوا گفت همه‌ موظف هستند در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند، تا هموطنان در اقصی نقاط کشور در این سرما از نعمت گاز بهره ببرند و دچار قطعی گاز نشوند، در واقع در روزهای سرد سال به گرمای همدلی نیاز است.

کد مطلب: ۱۳۳۹۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
در روزهای سرد سال به گرمای همدلی نیاز داریم

محمد شعبان‌جمالده در مورد کارهایی که دانش آموزان در ایام سرد سال می توانند انجام دهند، در گفت و گو با پانا در مورد صرفه‌جویی و همدلی در این ایام سرد سال، بیان کرد: «در این ایام سرد همه‌ اعضای خانواده، بایستی در منزل لباس گرم بپوشند تا با این کار بتوانیم شعله بخاری و دمای پکیج منازل خود را کم کنیم. دانش‌آموزانی که خانه هایشان بزرگ و دارای چند اتاق است باید در اتاق‌های اضافی که زیاد در طول شبانه روز قابل استفاده نیستند را ببندند، تا برای گرم کردن آنها مجبور نشویم بخاری‌های متعددی را در این‌گونه منازل روشن کنیم. در حقیقت اگر هر خانه یک بخاری روشن داشته باشد و از روشن کردن وسایل گرمایشی اضافی خودداری نماییم می‌توانیم از مصرف بیهوده جلوگیری کنیم. با انجام این اقدامات به اندازه‌ قابل توجهی می‌توانیم در مصرف گاز صرفه‌جویی نموده و از این نعمت خدادادی که با تلاش بسیار زیاد تولید می‌شود حفاظت کنیم.»

وی در رابطه با معنای صرفه‌جویی اضافه کرد: «صرفه‌جویی به مفهوم مصرف چیزی به شکل درست و مناسب آن است. این مسأله در حوزه‌ اقتصادی برای خانواده و همچنین در جامعه می‌تواند تأثیرگذار و سرنوشت‌ساز باشد. با این همه صرفه‌جویی علاوه بر اینکه در حوزه اقتصاد شخصی معنا و مفهوم می‌یابد در حوزه اقتصاد عمومی نیز معنا دارد. در اینجا لازم است ذکر بشود که حضرت امام خمینی (ره) بر این اساس است که مصرف زیاد و بیش از نیاز اینگونه نعمت‌ها که ویژه‌ همه‌ی مردم می باشد را نه تنها نادرست و حرام می‌داند بلکه اشخاصی که نادرست مصرف می‌کنند را نسبت به جامعه مدیون می‌شمارد.»

مدیر آموزشگاه شیخ جنید پیشوا در ادامه تصریح کرد: «صرفه‌جویی موجب رضایت و خشنودی خداوند می‌شود و از جمله مواردی است که هم در قرآن به آن سفارش شده و هم از جانب انبیاء و امامان، روایات و احادیتی در این زمینه ذکر شده است. خودکفایی اقتصادی و اتکا به خود از جمله فواید مهمی‌ است که حتماً باید به آن توجه کرد. همچنین تقویت روحیه‌ی ایثار، گذشت، انفاق و احسان از دیگر محسنات صرفه‌جویی است.»

جمالده در پایان ضمن اشاره به نکات ایمنی در مورد استفاده از وسایل گازسور بیان کرد: «پیشنهادی که می‌تواند خیلی تأثیرگذار باشد این است که درز همه‌ پنجره‌ها را با درزگیر و دریچه‌ کانال‌های کولر را از داخل با پوشش‌هایی ضخیم بپوشانید. همچنین جلوی پنجره‌ها را با پارچه‌های مخصوص بپوشانید و حتی‌الامکان از شومینه در منازلمان استفاده نکنیم. همه‌ ما موظف هستیم در مصرف گاز صرفه جویی کنیم، تا همه‌ هم‌ وطنانمان در اقصی نقاط کشور در این سرما از نعمت گاز بهره ببرند و دچار قطعی گاز نشوند.»

دانش آموز خبرنگار: امیر شجاعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار