تناقض مقدار بارندگی درظرف استاندار و مدیرکل هواشناسی

یک بام و دو هوای آمار باران در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مقدار بارندگی به گفته مدیر کل هواشناسی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ، بر اساس مقیاس رسمی مقایسه، یعنی سال آبی، 38 درصد کمتر شده اما استاندار اعلام کرده که مقدار بارندگی ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 71 درصد افزایش دارد. این تناقض به هر دلیلی رخ داده می‌تواند بر پیگیری‌های استان در جبران خسارت‌های خشکسالی تاثیر بگذارد از این رو توجه و حساسیت داشتن مسئولان در زمینه اعلام آمار ضرورت دارد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
یک بام و دو هوای آمار باران  در خراسان جنوبی

بر اساس گفته مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی میانگین بارندگی‌های استان از ابتدای سال آبی جاری یعنی مهر ماه تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد کاهش داشته است.

علیرضا خندان رو افزود: از ابتدای این سال آبی به‌طور میانگین ۱۹ میلیمتر بارندگی در استان خراسان جنوبی داشته‌ایم که این مقدار نسبت به مدت مشابه بلندمدت ۶۰ درصد کمتر است

وی عنوان کرد: براساس پیش‌بینی فصلی هواشناسی، بارندگی‌ها در فصل زمستان نسبت به بلندمدت نرمال و در برخی مناطق کمتر از نرمال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: روند خشکسالی‌ها در این استان همچنان ادامه دارد و خراسان جنوبی در سال آبی جاری وارد بیست و سومین سال خشکسالی شده است.

اما استاندار خراسان جنوبی از افزایش ۷۱ درصدی بارندگی ها در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.

جواد قناعت در گفتگوی ویژه خبری شبکه خاوران با بیان اینکه بارش نزولات آسمانی امسال تاکنون ۹ درصد بیشتر از میانگین ۵۰ سال گذشته و ۷۱ درصد هم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر بوده ، ادامه داد :این موضوع جای شکر بسیار دارد چرا که اگر آب نباشد هیچ چیزی نیست و حتی رشد اقتصادی هم به آبسالی بستگی دارد.

وی ادامه داد: از همه مهمتر این که امید با باران ایجاد می شود و امید است توده هوای سرد، نوید بخش سالی پربرکت برای مردم خراسان جنوبی باشد.

وی ادامه داد : از هفته گذشته شاهد ورود سامانه های بارشی به کشور و استان هستیم که سبب تداوم سرما شده و چند شب اخیر هم سردترین روزها و شب ها را مردم پشت سر گذاشتند و سرما و یخبندان گسترده بود.

به گفته او ۲۲ استان و بیش از ۴۰۰ شهر کشور درگیر سرما هستند و بعضی از مناطق کشور دمای منفی ۲۸ درجه را تجربه کردند و دما در استان به منفی ۲۰ درجه رسید که افزایش مصرف گاز در کشور و خراسان جنوبی را سبب شد.

فاطمه رجب زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار