مضرات و مزایای استفاده از اینترنت به روایت دانش‌آموزان مدرسه شهید ملاآقایی قرچک

قرچک (پانا) - دانش‌آموزان مدرسه شهید ملاآقایی قرچک درباره استفاده از اینترنت، مضرات و مزایای استفاده از آن‌ نظرات خود را با پانا در میان گذاشتند.

کد مطلب: ۱۳۳۹۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مضرات و مزایای استفاده از اینترنت به روایت دانش‌آموزان مدرسه شهید ملاآقایی قرچک

فاطمه عبدلی، دانش‌آموز مدرسه شهید ملاآقایی قرچک بیان کرد: «اینترنت شبکه بسیار بزرگی است که کامپیوترها را در تمام جهان به هم متصل می‌کند. از طریق اینترنت، افراد می‌توانند اطلاعات را به اشتراک بگذارند و از هر جایی با اتصال به اینترنت ارتباط مورد نظر را برقرار کنند. با استفاده از اینترنت می‌توان هر چیزی که به‌دنبال آن هستید را پیدا کرد؛ در دنیای امروز استفاده از اینترنت و فضای مجازی بسیار رایج شده است، در نتیجه باید طرز استفاده صحیح از این مجموعه را بدانیم تا دچار اشتباه و ضرر نشویم؛ همچنین یکی از مزایای اینترنت و فضای مجازی، مجازی شدن کلاس‌های درس است و در شرایطی که نمی‌توان به مدرسه رفت می‌توان با استفاده از فضای مجازی درس خواند.»

یگانه احمدی دانش‌آموز دیگر مدرسه شهید ملاآقایی در این خصوص اظهار کرد: «‌اینترنت شبکه بسیار بزرگی است که باید برای استفاده از آن نکاتی را رعایت کنیم؛ برای مثال در استفاده از اینترنت زمان مشخصی را برای خود در نظر بگیریم، بیشتر با اقوام خود ارتباط داشته باشیم. تلفن‌زدن را جایگزینی برای ارسال پیام انتخاب کنیم، از بازکردن موارد لینک‌های ناشناس پرهیز کنیم، برنامه‌های مختلف و متنوع برای خود داشته باشیم که از اینترنت و فضای مجازی کمتر استفاده کنیم یا از آن درست استفاده کنیم، برای مثال در کلاس‌های مجازی می‌توان استفاده بسیار خوبی از اینترنت کرد.»

همچنین اسرا کرد دانش‌آموز مدرسه شهید ملاآقایی در این باره گفت: «‌اینترنت همان‌قدر که می‌تواند مفید باشد مضر و خطرناک نیز است، به خصوص برای نوجوانان که در سنین خطرناکی به سر می‌برند و در معرض خطر قرار گرفتن رسانه‌ها قرار می‌گیرند. در این اوضاع بهتر است والدین بیش از قبل برروی رسانه‌های اینترنتی نظارت داشته باشند؛ یکی دیگر از مزایای اینترنت تشکیل کلاس‌های مجازی است که فواید بسیار زیادی دارد؛ در کلاس و مدرسه معلم، می‌توانند برای ما درس را فقط یک‌بار توضیح دهند اما در کلاس‌های مجازی می‌توانیم، بارها به گفته‌های معلم گوش کنیم و درس را بهتر یاد بگیریم.»

دانش‌آموز خبرنگار: زهرا فعله‌گری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار