عضو شورای شهر تهران تذکر داد؛

لزوم توجه کافی به مباحث پدافند غیر عامل و ایمنی در شهر تهران

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران با اشاره به نزدیک شدن به ایام سالگرد حادثه پلاسکو گفت در دوره جدید مدیریت شهری شهرداری موظف است برای تمامی پروژه‌ها مطالعات توجیهی پدافند غیر عامل تهیه کند که این مهم تاکنون انجام نشده لذا ضروری است شهرداری گزارشی از وضعیت تهیه پیوست‌های پدافند غیر عامل ارایه کند.

کد مطلب: ۱۳۳۹۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه کافی به مباحث پدافند غیر عامل و ایمنی در شهر تهران

احمد صادقی در یکصد و بیست و دومین جلسه شورا با اشاره به در پیش بودن سالگرد حادثه پلاسکو گفت: در ایام سالگرد فروریزش ساختمان پلاسکو در 30 دی ماه سال 1395 هستیم، حادثه ای که طی آن 16 نفر از آتش نشانان فداکار شهر تهران به شهادت رسیدند و چند تن از شهروندان عزیز نیز جان خود را از دست دادند. این حادثه تلخ و فداکاری‌های صورت گرفته توسط آتش نشانان تهران چنان شاخص بود که مقام معظم رهبری (حفظه الله) در پیامی فرمودند: «اینها شهیدان راه خدمت دشوار و انجام وظیفه‌ی پرخطرند و هرگز فراموش نخواهند شد ان‌شاءالله».

وی ادامه داد: این واقعه عاملی شد تا ضرورت توجه به مسائل ایمنی و پدافند غیرعامل بیش از پیش نمایان گردد و شورای اسلامی شهر تهران نیز در تاریخ 07/11/1396 طی مصوبه «الزام شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر تشکیل کمیته ارتقاء ایمنی ساختمان‌های شهر تهران جهت پی‌گیری تحقق خروجی‌ها و پیشنهادات گزارش‌های تهیه شده در کارگروه‌های دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران (دوره چهارم) و سایر سازمان‌ها، نهادها پیرامون بررسی حادثه ساختمان پلاسکو» کمیسیون محترم نظارت و حقوقی شورای شهر را مسئول کمیته مذکور کرد که ظاهرا در دوره پنجم شورای اسلامی و حتی تا کنون اقدام موثری صورت نپذیرفته است.

صادقی افزود: لذا از هیات رئیسه و ریاست محترم کمیسیون حقوقی درخواست دارم که موضوع را تا رسیدن به نتیجه و ارائه گزارش به شهروندان محترم پیگیری کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اقدام دیگری که در دوره جدید مدیریت شهری رخ داد ابلاغ «دستورالعمل پیشنهاد و تصویب پروژه های جدید شهرداری تهران» توسط شهردار محترم تهران بود که طی آن شهرداری موظف است برای تمامی پروژه ها 8 پیوست مطالعاتی از جمله «مطالعات توجیهی پدافند غیرعامل» تهیه نماید. تا جایی که من اطلاع دارم، این پیوست ها نه تهیه می شوند و نه واحدی بررسی و تایید آنها را برعهده دارد و نه پیوستی جهت اطلاع همگانی منتشر میشود. لذا ضروری به نظر میرسد که شهرداری تهران گزارشی از وضعیت تهیه پیوست های دستورالعمل به خصوص پیوست پدافندغیرعامل ارائه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار